مدیران خودروعصر اعتبار

بزرگترین آسانسور چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید

عصر ساختمان- بزرگترین آسانسور چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی (ره) امام شهرکرد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسوولان به بهره برداری رسید.

بزرگترین آسانسور چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان به نقل از ایرنا  ، آسانسور جمعیتی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد با ظرفیت جابجایی همزمان 60 نفر با وزن پنج تن در مرکز استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

    برای ساخت و احداث این آسانسور نزدیک به 3میلیارد ریال هزینه شده است و با بهره برداری از آن جابه جای نمازگزاران و مراجعه کنندگان به مصلای تسریع و راحت تر می شود.
    به گزارش تحقیقی ایرنا، مصلای امام خمینی شهرکرد به گونه ای طراحی و ساخته شده است که مردم از هر سو وارد مرکز استان شوند ، می توانند گلدسته های آن را ببیند.
    کاشیکاری مدرن با حفظ اسلوب اسلامی و اسلیمی ها و ستونهای و گچبری های این آستان ، بسیار دل انگیره و روح نواز است.
    برای نخستین بار در کشور سنگهای خراطی شده بر روی ستونهای مصلای شهرکرد نصب شد و در کارشیکاریهای این مصلا نیز ار رنگهای آبی، فیروزه ای و سبز به بهترین نوع کاربری رنگها و خط نوشته ها استفاده شده است.
    گنبد مصلای شهرکرد از نظر نوع و فرم معماری مدرن اسلامی در خاورمیانه بی نظیر و بی همتاست و ارتفاع آن از کف زمین 18 متر است و مساحت زیراین گنبد یک هزار مترمربع است و بدون هیچ ستونی احداث شده است.
    در شبستان این مصلا نیز 8 تا 10 هزار نفر می توانند نمار خود را اقامه کنند و 30 درب اصلی برای خروج و ورود افراد در آن اختصاص یافته است.
    گلدسته این مصلا نیز از کف زمین 47 متر و از کف بام نیز 38 متر ارتفاع دارد و به صورت چهار ضلعی طراحی شده و کاشیکاری مصلای بزرگ شهرکرد نیز از نوع کاشیکاری مدرن اسلامی با هفت رنگ و شکلهای اسلامی تزئیین شده است.
    این مصلا دارای 8 نوع کاربری شامل کتابخانه با مساحت زیربنای دو هزار و 745 مترمربع ، پژوهشکده قرآنی با مساحت زیربنایی چهار هزار و 750 مترمربع، سالن 1100نفره با مساحت چهار هزار و 890 مترمربع، پارکینک با ظرفیت 160 خودرو، بخش اداری با 9 هزار مترمربع و مجموعه فرهنگی با هشت هزار مترمربع زیر بناست.
    مجموعه تجاری این مصلا نیز 8 هزار مترمربع با 90 باب مغازه احداث شده و این مصلا یکی از شاهکارهای معماری اسلامی با تلفیق موتیف های مدرن است که مساحت زمین این مصلا 22 هزار مترمربع و زیربنای آن 32 هزار و 743 مترمربع می باشد.
    به گزارش ایرنا، مسوولان کشوری و سفرای کشورهای جهان در چند سال اخیر در دیدار از مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد آن را نماد معماری و هویت اسلامی شهرکرد عنوان کرده اند و در این مصلا هم اکنون نمازجمعه با حضور خیل مشتاقان اقامه می شود.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو