مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کانون سراسری انبوسازان:

توصیه جدی به خریداران مسکن

امن‌ترین راه سرمایه‌گذاری چیست؟

عصر ساختمان- رئیس کانون سراسری انبوسازان کشور با بیان اینکه آشفتگی عرضه و تقاضای مسکن باعث شده، سازندگان رغبتی برای ورود به ساخت و ساز نشان ندهند، گفت: تولید مسکن ۳۰۰ هزار واحد در سال است و هزینه ساخت ۵۰ درصد رشد کرده است.

توصیه جدی به خریداران مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس ، جمشید برزگر  در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت ساخت و ساز مسکن بهتر شده است، گفت: با این شرایط آشفتگی در عرضه و تقاضا تصور نمی‌شود سازندگان رغبتی از خود برای ورود به عرصه ساخت و ساز از خود نشان دهند. متأسفانه افرادی که شغل آنها ساخت و ساز نیست، فعالیت بیشتری نسبت به سازندگان حرفه‌ای دارند.

    وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: تولید مسکن سالانه 300 هزار تا 400 هزار مسکن است و اگر 400 هزار مسکن برنامه اقدام ملی دولت آغاز و به سرانجام برسد، تنها در سال 98 به برنامه سالانه تولید مسکن نزدیک شده‌ایم، اما در کل طی سال‌های قبل از برنامه عقب هستیم.

    *رشد تعداد اجاره‌نشینی در کشور

    برزگر گفت: طی سالیان گذشته به دلیل کاهش عرضه مسکن و کاهش قدرت خرید تعداد اجاره‌نشینی در کشور افزایش یافته است. البته این آمار به سرشماری سال 95 باز می‌گردد و اگر افزایش 20 میلیون نفری برای زندگی در بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی و بدمسکنی را اضافه کنیم، وضعیت اجاره مسکن وخیم تر خواهد بود.

    رئیس کانون سراسری انبوسازان کشور خاطر نشان کرد: متوسط هزینه ساخت در حال حاضر 2.5 میلیون تومان است و هزینه قیمت ساخت نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد رشد کرده است؛ چراکه قیمت مصالح ساختمانی و میلگرد 4 برابر شده است و قطعا وقتی قیمت تمام‌شده افزایش یابد، بر قیمت مسکن هم تأثیرگذار خواهد بود.

    وی افزود: پارسال میلگرد را کیلویی 1500 تومان خریداری می‌کردیم و در حال حاضر به 5 هزار تومان رسیده است .

    برزگر در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به رشد قیمت مسکن، باز هم توصیه می‌کنید متقاضیان مسکن به خرید مسکن اقدام کنند، گفت: توصیه ما به متقاضیان مسکن این است که اگر قدرت خرید و نیاز دارند، مسکن خریداری کنند، چون بهترین و امن‌ترین محل سرمایه‌گذاری، ملک است؛ چراکه ملک نامرد نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار