مدیران خودروعصر اعتبار

بازار تاریخی اصفهان نیاز به پاسداری دارد

چالش امدادرسانی در بازار

عصر ساختمان- شهردار اصفهان گفت: بازار اصفهان توسط یونسکو ثبت جهانی شده،‌ اما نیاز به پاسداری دارد و اگر حادثه‌ای رخ دهد وضعیت به گونه‌ای نیست که امدادرسانی در آن آسان باشد.

بازار تاریخی اصفهان نیاز به پاسداری دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی با اشاره به برنامه‌های شهرداری اصفهان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: به مناسبت این ماه برنامه‌های متنوع آموزشی، فرهنگی و ورزشی مانند مسابقات ورزشی «جام مولای عرشیان» و «بانوی قدسیان» برگزار می‌شود که چندین برنامه ورزشی هم برای معلولان تدارک دیده شده است.

    وی افزود: سلسله نشست‌های چهلچراغ از اول ماه مبارک رمضان آغاز شده و در حوزه تربیتی، اخلاقی و رفتارهای اجتماعی آموزش‌هایی را به شهروندان ارائه خواهد کرد که با اجرای این برنامه‌ها فضایی شاد و معنوی در ماه رمضان در شهر اصفهان حاکم می‌شود.

    شهردار اصفهان گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز از مدت‌ها قبل اقدام به شست و شوی شهر، غبارروبی و نظافت مکان‌هایی که مورد استفاده عموم مردم در این ماه به ویژه در شب‌های قدر است، کرده است؛ نصب بنر مناسبتی در ماه رمضان هم از دیگر اقدامات در این حوزه است.

    نوروزی با بیان اینکه به مناسبت روز کارگر، شهرداری اصفهان برنامه‌هایی در 5 شب برای کارگران و خانواده آن‌ها برگزار کرد، اظهار کرد: ما امسال کار جدیدی را در شهرداری انجام دادیم تا کارگرانی که بیشترین زحمت را می‌کشند از امکانات تفریحی شهر بهره‌مند شوند.

    احداث جاده فرزانگان عبور خودروهای سنگین از شهر را کاهش می‌دهد

    شهردار اصفهان در مورد تردد شبانه تانکرهای سوخت‌رسان از روی پل امام خمینی که مورد انتقاد یکی از شهروندان بود، تصریح کرد: طراحی اینگونه پل‌ها به گونه‌ای پیش بینی شده که ورود این وسایل آسیبی به پل وارد نکند اما استفاده زیاد سبب آسیب به پل می‌شود از همین رو با احداث جاده فرزانگان، خودروهای سنگین وارد برخی جاده‌های شهر نمی‌شوند. از سوی دیگر احداث حلقه حفاظتی از شهر در برابر ترددهای غیرایمن حفاظت می‌کند تا اجازه ورود خودروهای سنگین به شهر داده نشود.

    نوروزی در مورد خرابی پل مکانیزه بزرگراه شهید چمران نیز اظهار کرد: نگهداری این پل‌ها در گذشته با بخش خصوصی بود اما به دلیل موفقیت نه چندان زیاد این بخش در نگهداری، مجدداً کار به شهرداری بازگردانده شد و اکنون درصدد رفع مشکلات ایجاد شده در برخی پل‌های مکانیزه شهر هستیم اما متاسفانه به دلیل تحریم، تأمین برخی قطعات این پل‌ها به مشکل برخورده است.

    شهردار اصفهان در مورد کارت‌های منزلت که به بازنشستگان و برخی اقشار دیگر داده شده بود نیز گفت: این کارت پیش‌تر برای استفاده از اتوبوس‌های شهری و مراکز تفریحی زیرنظر شهرداری بین این گروه‌ها توزیع شده بود اما اکنون برای هوشمندسازی و جایگزینی کارت‌های جدید این سامانه موقتاً متوقف شده است.

    وی با بیان اینکه ما در این سامانه به دنبال تغییر هستیم تا کارت‌های هوشمند تا حدود دو ماه آینده در اختیار شهروندان قرار گیرد، تصریح کرد: با این اقدام کارت‌های قدیمی از رده خارج می‌شود و کارت‌های جدید برای گروه‌هایی که قبلاً کارت منزلت را در اختیار داشتند و برای عموم مردم قابل استفاده است.

    دریافت مجوز فروش 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اتوبوس‌رانی

    نوروزی در مورد فروش اوراق مشارکت از سوی شهرداری در سال جدید هم که مورد سؤال یکی از شهروندان بود، اظهار کرد: در سال 96، مجوز فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خط دوم مترو گرفتیم و اولین شهرداری بودیم که توانستیم اوراق را به فروش برسانیم و از همین منبع اقدامات خوبی در خط دو انجام دادیم و چندین ایستگاه را در زیرزمین ساختیم.

    وی با بیان اینکه به دلیل ساخت ایستگاه‌های مترو در خط 2 با شیوه جدید و از دو جبهه، برای ساخت ایستگاه‌های مترو از سمت غرب شهر هم به دنبال مجوز فروش اوراق مشارکت بودیم، تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته مجوز فروش 500 میلیارد تومان دیگر اوراق مشارکت گرفتیم که به دلیل دریافت موافقت در 28 اسفندماه و روزهای پایانی سال 97، بخش کمی از اوراق به فروش رفت و در حال حاضر به دنبال دریافت مجوزهای فروش مابقی اوراق هستیم. برای بخش اتوبوس‌رانی هم مجوز فروش 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کردیم.

    نوروزی با اشاره به سد معبر برخی مغازه‌ها در سطح شهر و برخورد قانونی شهرداری در این زمینه، تصریح کرد: وظیفه شهرداری رفع سد معبر است اما مغازه‌داران هم باید همکاری کنند تا حق شهروندی ضایع نشود. با توجه به اینکه آتش‌سوزی مهیبی در بازار تبریز رخ داد، لزوم همکاری کسبه بازار اصفهان برای رعایت قوانین بیش از پیش احساس می‌شود.

    چالش امدادرسانی در بازار اصفهان

    وی ادامه داد: بازار اصفهان نیز توسط یونسکو ثبت جهانی شده و نیاز به پاسداری دارد و اگر حادثه‌ای رخ دهد وضعیت به گونه‌ای نیست که امدادرسانی در آن آسان باشد. از مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان هم می‌خواهم در خصوص تاب‌آوری شهری و مسائلی که در خصوص حوادث رخ می‌دهد، توضیح دهند چراکه با توجه به حادثه تبریز احساس می‌کنم که باید به مردم آموزش و اطلاع بیشتری دهیم.

    شهردار اصفهان تصریح کرد: آسفالت خیابان رزمندگان به دلیل حفاری دستگاه‌های خدمات رسان دچار آسیب‌هایی شده است که باید بازسازی با رعایت همه شرایط فنی صورت گیرد چراکه این آسیب‌ها نه تنها برای شهروندان بلکه برای اتوبوس‌های شهری هم خسارت‌زاست.

    کمک 10 میلیارد تومانی شهرداری به اتوبوس‌های بخش خصوصی

    وی در مورد وضعیت مالی و کمک‌های شهرداری به بخش خصوصی فعال در اتوبوس‌رانی نیز گفت: ما امسال با اختصاص 10 میلیارد تومان بیشترین کمک را به اتوبوس‌های بخش خصوصی کردیم. یکی دیگر از اقدامات ما برای بخش خصوصی کاهش 20 درصدی تراکنش‌ها بود. به طوری که قبلاً با پرداخت پول از سوی مسافر 70 درصد از آن 48 ساعت بعد به حساب بخش خصوصی واریز می‌شد اما امسال این میزان را به 10 درصد کاهش دادیم و 5 درصد هم برای هزینه اصفهان کارت در حساب شهرداری باقی می‌ماند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار