مدیران خودروعصر اعتبار

هشدار خطر وقوع سیلاب در اردبیل

آماده‌باش ۷۲ ساعته به مدیران استان

عصر ساختمان- استاندار اردبیل نسبت به وقوع سیلاب طی ۷۲ ساعته آینده در این استان هشدار داد.

آماده‌باش ۷۲ ساعته به مدیران استان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، اکبر بهنامجو گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های شدید در مناطق مختلف استان اردبیل باید همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان به حال آماده‌باش درآیند تا در صورت بروز حوادث ناگوار با سرعت عمل بیشتر امدادرسانی‌ها انجام شود.

    وی از هلال احمر، مراکز امدادرسانی، اورژانس و نیرو‌های انتظامی و نظامی خواست تا با تمامی تجهیزات و امکانات خود به حال آماده باش باشند تا در صورت بروز سیلاب و حوادث ناگوار دیگر به سرعت امدادرسانی‌ها انجام شود.

    رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: بنیاد مسکن به عنوان ستاد معین در معمولان فعالیت‌های عمرانی و بازسازی خود را شروع کرده و انتظار می‌رود تا اول آذرماه این اقدامات به سرانجام برسد.

    بهنامجو پشتیبانی سایر دستگاه‌ها را در انجام ماموریت بنیاد مسکن با هدف مرمت و بازسازی مناطق سیل‌زده پلدختر و معمولان یادآور شد و گفت: هر چند در 7 ماه آینده همکاران ما در بنیاد مسکن با مشکلات و برخی فشار‌های کاری روبرو می‌شوند، اما امیدواریم تا آغاز فصل زمستان پروژه‌ها به سرانجام برسد تا از رفت و برگشت کارکنان و نیرو‌های حاضر در منطقه به اردبیل که ممکن است با خطرات و آسیب‌هایی روبرو شود مواجه نشویم.

    وی در ادامه به برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی در ارتباط با پرداخت منابع بازسازی مناطق سیل‌زده از بودجه عمومی این استان اشاره کرد و افزود: به غیر از برخی تجهیزات و امکاناتی که بنیاد مسکن در معمولان بکار گرفته ریالی از بودجه عمومی استان در مناطق سیل‌زده صرف نخواهد شد و تمامی هزینه‌های بازسازی از محل بودجه مستقیم و دولتی و کمک‌های مردمی هزینه خواهد شد.

    استاندار اردبیل تصریح کرد: 70 درصد بودجه بازسازی مناطق سیل‌زده را دولت تامین کرده و 30 درصد مابقی نیز از محل کمک‌های مردمی که در اختیار هلال احمر و بنیاد مسکن خواهد بود تامین می‌شود.

    بهنامجو بیان کرد: ما 1400 واحد را در مناطق سیل‌زده نوسازی و بازسازی خواهیم کرد که با کمک برخی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان و بیشتر به نیت رونق تولید درب و پنجره، لوازم برقی و شیرآلات واحد‌های احداثی از استان تامین خواهد شد.

    وی این اقدامات را مانور عملیات واقعی استان در پشتیبانی از سیل‌زدگان اعلام کرد و گفت: قطعا ساخت و ساز در معمولان به رونق تولید در استان و مشارکت واحد‌های تولیدی نیز کمک خواهد کرد.

    استاندار اردبیل با انتقاد از کوتاهی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در مطالعات رودخانه‌های استان و برآورد آب‌آوری آن‌ها اظهار کرد: استان اردبیل در حالی در شرایط خاص بارندگی روز‌های آینده قرار گرفته که شرکت آب منطقه‌ای هنوز نتوانسته ظرفیت رودخانه‌ها و احتمال سیلابی بودن آن‌ها را برآورد کرده و از بروز خسارت جلوگیری کند.

    بهنامجو تصریح کرد: انتظار می‌رود شرکت آب منطقه‌ای زودتر از این مطالعات جامعی را از وضعیت رودخانه‌ها انجام دهد و منتظر اطلاعیه‌ها و زنگ خطر هواشناسی و دستگاه‌های دیگر نباشد.

    وی با تعیین ضرب‌الاجل چندین ساعته برای تحلیل عملی و برآورد دقیق از آخرین وضعیت رودخانه‌ها و مسیل‌ها با هدف جلوگیری از وقوع سیلاب‌های احتمالی گفت: تا پایان وقت امروز کارشناسان باید اطلاعات و آمار دقیقی را از وضعیت رودخانه‌ها و آب‌آوری آن‌ها انجام دهند.

    استاندار اردبیل به فرارسیدن تابستان و ایام پیک مصرف برق اشاره کرد و افزود: با بررسی دقیق ساعات کاری ادارات در فصل تابستان و در روز‌های پیک مصرف برق تغییر خواهد کرد و همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند مصرف انرژی خود را کاهش دهند.

    مدیرکل هواشناسی استان اردبیل نیز گفت: میزان بارش شمال استان اردبیل 20 تا 40 میلیمتر گزارش می‌شود که ضرورت دارد نسبت به وقوع سیلاب‌های احتمالی پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌ها انجام شود.

    محمدی در جلسه مدیریت بحران استان اردبیل اظهار کرد: از امروز عصر با ورود سامانه بارشی تغییرات جوی متفاوتی در استان اردبیل اتفاق می‌افتد که اوج بارش‌ها تا 70 میلیمتر در شمال استان طی سه روز آینده روی می‌دهد.

    وی از وزش تندباد شدید در برخی از مناطق استان تا 72 کیلومتر بر ساعت و بارش باران‌های تند و تگرگ در مناطق شمالی و مرکزی استان خبر داد و افزود: در جنوب استان 10 تا 20 میلیمتر و در مرکز استان نیز بارش‌ها بین 10 تا 15 میلیمتر رخ خواهد داد.

    مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیشترین نوسانات جوی را در این سه روز مربوط به پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی اعلام کرد و گفت: احتمال تگرگ در گرمی و مشگین‌شهر دور از انتظار نخواهد بود.

    محمدی به کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما طی روز‌های آینده در مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: ما هشدار‌های لازم را از چند روز پیش به دستگاه‌های مختلف به ویژه صداوسیما و رسانه‌ها اعلام کردیم تا هموطنانمان آگاهی داشته و دستگاه‌های متولی نیز در آماده‌باش باشند.

    در این جلسه یکی از کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز اعلام کرد: ما در شمال استان از لحاظ جاری شدن آب در رودخانه‌ها مشکلی نداریم و عمده رودخانه‌ها در خارج از محدوده شهر‌ها و سکونتگاه‌ها هستند و تنها در شهر زهرای گرمی و محدوده خود شهر گرمی که گرمی چایی در آن واقع شده دغدغه‌هایی وجود دارد که البته با همکاری فرمانداری این شهرستان لایروبی در این رودخانه‌ها انجام شده و بعید می‌دانیم مشکلی از بابت طغیان این رودخانه‌ها وجود داشته باشد.

    مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: با تاکید استاندار اردبیل به صورت مرتب عملیات بازسازی مناطق سیل‌زده معمولان پیگیری خواهد شد.

    فرهاد عبدالعلی‌پور اظهار کرد: آب منطقه‌ای اردبیل اطلاعات دقیقی از وضعیت رودخانه‌ها ندارد و ما همواره در کسب اطلاعات از شرکت آب منطقه‌ای با مشکلات و نارسائی‌هایی روبرو هستیم.

    وی ضرورت بروزرسانی اطلاعات را در حوزه رودخانه‌ها یادآور شد و گفت: امیدواریم شرکت برق منطقه‌ای از هم اکنون مردم را نسبت به رعایت الگوی مصرف برق در ایام پیک تابستان ترغیب و تشویق کنند.

    عبدالعلی‌پور به خاموشی‌های سال گذشته و گله‌مندی مردم از این بابت اشاره کرد و افزود: امسال با سهمیه تخصیصی به استان به میزان 355 مگاوات انتظار می‌رود مشکلی از بابت تامین انرژی استان و رفع دغدغه خاموشی‌ها نداشته باشیم.


     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار