مدیران خودروعصر اعتبار

خیز پنهانی دلالان برای قطعه‌بندی و فروش اراضی ملی در اطراف کلانشهرها

عصر ساختمان- نماینده مجلس دهم گفت: دلالان به صورت مخفیانه اراضی را قطعه بندی کرده و زمینی که به طور مثال دو میلیون تومان ارزش دارد را به قیمت های نازل حتی دویست هزار تومان به مردم می فروشند.

خیز پنهانی دلالان برای قطعه‌بندی و فروش اراضی ملی در اطراف کلانشهرها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خان ملت، حسین مقصودی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از افزایش قیمت مسکن در یک سال اخیر، گفت: متأسفانه در سال های گذشته اقدام مثبتی برای ساماندهی بازار مسکن صورت نگرفته و این مسئله بر تلاطمات بازار مسکن اثر مستقیم گذاشته است.
    نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمام شهرها و کلانشهرها اراضی ملی و اراضی متعلق به دولت وجود دارد، اما اخیرا اخباری به گوش رسیده که بر اساس آن دلالان به دنبال فروش گسترده این اراضی به متقاضایان ساخت مسکن هستند.

    چوب حراج دلالان بر اراضی ملی؛ زمین متری دو میلیونی را دویست هزار تومان می فروشند

    دلالان به صورت مخفیانه اراضی را قطعه بندی کرده و زمینی که به طور مثال دو میلیون تومان ارزش دارد را به قیمت های نازل به مردم می فروشند و متأسفانه دستگاه های نظارتی و قضایی هیچ برخوردی با این مسئله نکرده اند

    وی ادامه داد: دلالان به صورت مخفیانه اراضی را قطعه بندی کرده و زمینی که به طور مثال دو میلیون تومان ارزش دارد را به قیمت های نازل حتی دویست هزار تومان به مردم می فروشند و متأسفانه دستگاه های نظارتی و قضایی هیچ برخوردی با این مسئله نکرده اند.

    دولت باید نسبت به تولید مسکن در اراضی ملی اقدام کند

    مقصودی افزود: بر اساس قانون، دولت موظف است که با استفاده از اراضی تحت تملک خود، اقدام به تولید مسکن کند یا اینکه حداقل زمینه ساماندهی و قطعه بندی این اراضی و ایجاد زیرساخت های رفاهی و فرهنگی منطقه را فراهم کند.

    وی گفت: قطعا با این اقدام دولت می توان از بروز دلالان بازی در عرصه تولید مسکن و وقوع پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرها جلوگیری کند، از طرف دیگر با این اجرای این سیاست، عملا بخشی از مسکن مورد نیاز مردم تأمین خواهد شد.

    ایجاد شهرک‌های مسکونی در حومه شهرها؛ استراتژی مناسب برای کاهش مشکل مسکن

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: یکی از استراتژی کشورهای خارجی برای تأمین مسکن و تمرکززدایی از کلانشهرها، ایجاد شهرک های مسکونی در حومه شهرها است، با این اقدام می توان سرریز جمعیت کلانشهرها را در این مناطق ساکن کرد.

    مقصودی ادامه داد: همچنین می توان شهرک های سازمانی و تخصصی ایجاد شود، به طور مثال در حومه پاریس فرانسه، شهرک فرهنگیان وجود دارد و اغلب معلمان این شهر در آنجا زندگی می کنند.

    وزارت راه و شهرسازی باید با آسیب شناسی مسکن مهر، اقدام به تولید مسکن اجتماعی کند

    عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس، با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید با آسیب شناسی مسکن مهر، اقدام به تولید مسکن اجتماعی کند، افزود: به نظر من در شرایط کنونی تولید مسکن و کاهش مشکلات این بازار نیازمند عزم ملی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار