مدیران خودروعصر اعتبار

بنا به تاکید رییس جمهور،

تمام پروژه های مسکن مهر باید تا پایان امسال به اتمام برسد

عصر ساختمان- احمد اصغری مهر آبادی در شورای مسکن استان کرمان با بیان این مطلب اظهار داشت: تا پایان امسال مسکن های مهر باقی مانده باید تکمیل و به متقاضیان واگذار شود .

تمام پروژه های مسکن مهر باید تا پایان امسال به اتمام برسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، احمد اصغری مهرآبادی، با اشاره به مجموع 50هزار واحد مسکن مهر در استان افزود تا کنون تعداد 41هزار و500 واحد مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است که با توجه به تاکید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی مابقی واحدها نیز باید تا پایان سال تکمیل ودر اختیار متقاضیان قرار گیرد .

    مهرآبادی در خصوص واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی گفت: برای ساماندهی این واحدها با توجه به اینکه دولت هم منابعی در اختیار ندارد ، بهترین راه حل تبدیل به خود مالک است که در استان کرمان سازنده ها هم از این راه کار استقبال می کنند.

    وی در ادامه با اشاره به مشکلات قضایی برخی از پروژه ها افزود: درخواست تسریع در رسیدگی به مشکلات قضایی این پرونده ها را برای قوه قضائیه ارسال خواهیم کرد.

    قائم مقام وزیرراه و شهرسازی در طرح مسکن مهر تصریح کرد: نیازمندی مسکن مهر در زمینه آماده سازی با تامین قیر و همچنین از محل فروش و تهاتر زمین تامین می شود.

    مهر آبادی با بیان این که تسهیلات مسکن مهر جزء تسهیلات ارزان قیمت است گفت: تسهیلات بانکی مسکن مهر برای تمام کشور یکسان است و آماده همکاری برای پرداخت تسهیلات و اتمام کار هستیم .

    مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این نشست اظهار داشت: در استان حدود 50هزار واحد مسکن مهر داریم که 32هزار و800واحد در شمال استان است.

    وی افزود: 8هزار و300واحد مسکن مهر در استان به دلایل مختلفی باقی مانده است که هزار و14واحد آن فاقد متقاضی است.

    رضا صالحی شهرابی سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن از آمادگی کامل بانک مسکن در پرداخت تسهیلات به پروژه های فعال برای تکمیل واحدهای باقی مانده خبر داد.

    وی اظهار امیداواری کرد با تعامل و همکاری همه دستگاه های مرتبط با مسکن مهر پروژه های باقی مانده تکمیل شوند و پرونده مسکن مهر تا پایان سال 98بسته شود .

    حسین حاجی پور مدیر شعب استان نیز طی سخنانی با اشاره به عملکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات مسکن مهر اظهار داشت : از ابتدای طرح مسکن مهر تا کنون بیش از 98 هزار فقره تسهیلات از محل خط اعتباری مسکن مهر اعم از شهر و روستایی پرداخت شده است .

    وی وجود مشکل در زیر ساخت ها ، اختلاف بین اعضا و همچنین وجود بحث های حقوقی بین اعضا را از جمله عوامل تاثیر گذار در روند طولانی شدن برخی از پروژه های مسکن مهر استان بیان کرد .

    حاجی پور در ادامه در خصوص ضبط ضمانت نامه های پروژه های راکد گفت: ضبط این ضمانت نامه طبق قانون وبه دستور سازمان های نظارتی انجام شده است

    گفتی است در این نشست به منظور حل مشکل پروژه مسکن مهر 192واحدی بیلو کارا قرارداد این پروژه از تفاهم نامه سه جانبه به تعاونی خود مالک تبدیل وتسهیلات بانکی آن نیز به 400میلیون ریال افزایش یافت. همچنین سایر پروژه های مشکل دار نیز در نشست مورد بررسی قرار گرفتند و تصمیماتی برای رفع مشکل آنها اتخاذ شد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار