مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه:

جزئیات طرح خانه دار شدن کارمندان دولت تا یک ماه آینده تصویب می شود

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح خانه دار شدن کارمندان دولت هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.این طرح در وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی است و جزئیات آن تا یک ماه آینده تصویب می شود.

جزئیات طرح خانه دار شدن کارمندان دولت تا یک ماه آینده تصویب می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، اصغر فرهادیه در خصوص آخرین وضعیت طرح خانه دار شدن کارمندان دولت، گفت: کلیات این طرح به تصویب رسیده است و اکنون در وزارت راه و شهرسازی بر سر جزئیات آن بحث و بررسی می‌شود.

    وی تاکید کرد: هیچیک از پروژه‌های مسکنی که تاکنون به مرحله انعقاد تفاهمنامه رسیده است ذیل طرح خانه دارشدن کارمندان دولت نبوده است.

    فرهادیه توضیح داد: باید مبانی نظری و اجرایی این طرح بررسی و مشکلات آن دیده شود و بعد از تصویب نهایی و تأیید رئیس جمهوری؛ تفاهنامه های مربوطه ذیل این طرح با دستگاه‌های مختلف منعقد می‌شود.

    مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال بررسی هستیم تا مشخص شود مکانیزم اجرایی این طرح باید چگونه باشد. همچنین نحوه پرداخت اقساط از سوی کارکنان دولت چند ساله باشد و هزینه این پروژه در طول دوره ساخت و ساز به همراه هزینه تأمین زمین باید ارزیابی می‌شود.

    رئیس جمهوری در مراسم بهره برداری از ترمینال گالری سلام فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد که طرحی در دولت در حال بررسی است که بر اساس آن کارمندان دولت از روز نخست استخدام با اختصاص بخش کمی از حقوق خود تا 10 سال پس از استخدام صاحب خانه خواهند شد و مراحل آماه سازی و تکمیل این طرح در دست بررسی است تا جوانان در ابتدای شروع کار خود دغدغه مسکن نداشته باشند.

    وزیر راه و شهرسازی نیز پیش تر خبر داده بود که در این طرح، از بدو ورود کارمندان در صندوق پس‌انداز، مسکنی برای آنها ایجاد و در زمان‌بندی مشخص احداث و به آنان واگذار می‌شود و کارمندان مبلغ آن را در اقساط تعیین‌شده 15 ساله بازپرداخت می‌کنند.

    با این حال دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که جزئیات این طرح هنوز به تصویب نرسیده است و ممکن است تا زمان تصویب نهایی مشمول تغییراتی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی