مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی :

به زودی ساخت ۲۵ هزار مسکن را در "بافت" آغاز می‌کنیم

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی به زودی آغاز می‌شود گفت: برنامه تکمیل ۷۵۰ پروژه نیمه‌تمام همچون ورزشگاه، مدرسه و مسجد برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان بافت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

به زودی ساخت ۲۵ هزار مسکن را در "بافت" آغاز می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا ،  سید محمد پژمان  اظهار  کرد: در نظر  داریم 750 پروژه در بخش خدمات زیربنایی و روبنایی که  از قبل شروع شده و به  طور متوسط دارای  پیشرفت 70 درصدی  است را تا پایان سال به اتمام برسانیم. ما با توجه به تنگناهای بودجه کشور ترجیح دادیم به جای این‌که پروژه‌های جدید را شروع کنیم ابتدا پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام  برسانیم.

    وی  افزود: با مسوولان سازمان برنامه و بودجه صحبت کرده‌ایم تا 30 درصد باقی‌مانده  از این پروژه‌ها را از طریق منابع در اختیار تکمیل کنیم. ردیف‌ها مقداری کم داشت و قرار شد جابه‌جایی اتفاق بیفتد که کار را انجام دهیم. این پروژه‌ها موارد متعددی شامل مدرسه، ورزشگاه، درمانگاه و مسجد است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هدف این است که اگر موضوع نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های ناکارآمد زمان‌بر شود، از هم‌اکنون شرایط محیطی را در بخش زیربنایی و روبنایی فراهم  کنیم تا مردم بعد از اسکان زندگی و رفاه مناسبی داشته  باشند.

    تیپ قرارداد شرکت بازآفرینی با سازندگان دارای کمترین ایراد است

    پژمان درباره میزان استقبال سازندگان از طرح اقدام ملی در حوزه  بازآفرینی گفت: شرکت بازآفرینی شهری با سازندگان قرارداد مشارکت مستقل تنظیم کرده است. ما ابتدا چندین جلسه هماهنگی با انبوه‌سازان و توسعه‌گران برگزار کردیم؛ ضمن این‌که خودمان در این حوزه‌ها صاحب تجربه هستیم با ضرایب و حساسیت آنها آشنایی داریم؛ لذا چارچوبی که ما تنظیم کردیم از دید آنها ایراد خاصی نداشت. تنها سه چهار مورد ابهام مطرح کردند که ما آنها را رفع کردیم. انشاءالله با چارچوبی که ما ارایه دادیم حتما فراخوان‌ها با استقبال مواجه می‌شود.

    وی با بیان این‌که در بافت‌های ناکارآمد حدود 20 هزار تسهیلات نوسازی به متقاضیان داده شده است گفت: موارد متعددی فراخوان در  دستور کار داریم که مقدمات آن در حال آمادگی است. انتظار داریم حدود 25 هزار واحد را در قالب طرح  اقدام ملی در فاصله دو سه ماهه عملیاتی کنیم. مابقی نیز تا پایان کار دولت دوازدهم انجام خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تصریح کرد: برای ساکنان بافت‌های ناکارآمد تسهیلات ارزان قیمت، پروانه رایگان و خدمات جانبی با تخفیف در نظر گرفته‌ایم. با توجه به این‌که دولت در بافت، صاحب زمین چندانی نیست، یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم ایجاد شرایط است. ابتدا طرح‌های نوسازی را تهیه می‌کنیم که متقاضیان با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی اقدام کنند. بعد با اقدامات روبنایی و زیربنایی، کیفیت زندگی آنها را ارتقا می‌دهیم. بخشی از اراضی خریداری شده در داخل بافت و بخشی هم در حاشیه بافت‌ها است که به عنوان سرمایه در  اختیار گرفتیم و وارد ساخت و ساز کردیم. مقداری را نیز به آزادسازی معابر، معوض، جایگزینی و سایر اقداماتی که در داخل بافت  ضرورت مداخله دارد اختصاص دادیم.

    پژمان درباره افزایش سقف تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد گفت: به  بانک مرکزی پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات را ارایه  داده‌ایم که در انتظار تایید مسوولان بانک هستیم.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار