مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران مطرح کرد؛

کمبود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور

طرح‌های مشارکتی رونق بخش بازار مسکن است

عصر ساختمان- رهبر گفت: هم اکنون کشور با کمبود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مواجه است که اجرای طرح‌های مشارکتی بخش زیادی از این کمبود‌ها را برطرف می‌کند.

کمبود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران  با بیان اینکه در کشور با کمبود 3 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی رو به رو هستیم، گفت: این در حالی است که شاهد رشد تقاضا در بازار هستیم، همین موضوع باعث می‌شود که عرضه و تقاضا در این بازار به تعادل نرسد.

    او بیان کرد: هر ساله باید حدود یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود  این درحالی است که سالیانه به طور متوسط و در بهترین شرایط 200 تا 300 هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود بنابر این ما به طور میانگین هر ساله با کمبود 700 هزار واحد مسکونی رو به رو هستیم.

    دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه دولت با ساخت 400 هزار واحد مسکونی که با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود می‌تواند بخش کوچکی از کمبود واحد‌های مسکونی را در این بازار برطرف کند، گفت: برخی از مسئولان اعلام کردند که میانگین قیمت این  واحد‌های مسکونی 300 میلیون تومان خواهد بود  این در حالی است که هم اکنون میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران 12 میلیون تومان است بنابر این اگر زمین هم به صورت رایگان به بخش خصوصی برای ساخت این واحد‌ها ارائه شود باز هم قیمت این واحد‌ها 300 میلیون تومان نخواهد بود.

    رهبر اظهار کرد: دولت باید هر چه سریع‌تر اجرای این طرح‌ها را در شهر‌های مختلف به مرحله عملیاتی و اجرایی برساند، زیرا که ما هم اکنون هر ساله با کمبود بیش از یک میلیون واحد مسکونی رو به رو هستیم در نتیجه ارائه این واحد‌ها به بازار مسکن می‌تواند نقش موثری در کنترل قیمت‌ها داشته باشد.

    او اظهار کرد: طرح‌های مشارکتی حوزه مسکن باید مسکن مهر بسیار متفاوت است، زیرا که بخش عمده‌ای از این طرح‌ها را انبوه سازان و بخش خصوصی می‌سازند و دولت تنها زمین‌های ارزان قیمت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

    دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: در این طرح سازنده سهم خود را برمیدارد و دولت سهم خود را به صندوق پس انداز مسکن یکم متصل می‌کند بنابراین قیمت تمام شده ساخت این واحد‌ها کاهش می‌یابد، اما به 300 میلیون تومان نمی‌رسد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو