مدیران خودروعصر اعتبار

پیمانکار گود تخلیه نخاله به حبس محکوم شد

عصر ساختمان-رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از صدور حکم محکومیت پیمانکار واحد گود تخلیه نخاله‌های ساختمانی و عمرانی به دلیل انتشار ذرات گرد وغبار وعدم رعایت الزامات محیط زیستی و همچنین عدم توجه به اخطاریه‌های صادره خبر داد.

پیمانکار گود تخلیه نخاله به حبس محکوم شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولی اله محمدی با اشاره به اینکه درگشت و پایش‌های ادواری از گود تخلیه نخاله در محدوده معادن شهرستان، کارشناسان این اداره متوجه بروز آلودگی فراوان محیط زیستی و انتشار ذرات در هوا از سوی این واحد شدند، افزود: این واحد با فعالیت غیر اصولی و عدم پاکسازی معابر، موجب انتشار گرد و غبار در منطقه شده و همچنین به دلیل بی توجهی به اخطاریه‌های صادره به مرجع قضایی معرفی شد.

    وی اظهار داشت: پس از پیگیری حقوقی این اداره، متهم به استناد ماده 688 قانون مجازات اسلامی به تحمل 4 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

    رییس اداره محیط زیست شهرستان قدس در ادامه گفت: این حکم با توجه به اتمام مراحل قانونی قطعی شده و لازم الاجراست.

    وی با تشریح اینکه تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مکان‌های غیر مجاز و در حاشیه شهر‌ها نیز یکی از معضلات محیط زیستی غرب استان تهران محسوب می‌شود، افزود: با افزایش جمعیت و گسترش ساخت و ساز‌های عمرانی و ساختمانی، و نیز تخریب و مرمت بنا‌های عمرانی و ساختمان ها، میزان تولید نخاله‌های ساختمانی به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

    محمدی بیان داشت: به جا ماندن پسماند‌های ساختمانی، معضلات زیادی را از جمله آلودگی‌های محیط زیستی و تولید ذرات گرد و غبار، بد منظره شدن فضای اطراف، بروز حادثه و مشکلات مشابه را در پی دارد.

    محمدی همچنین در پایان با بیان اینکه با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده‌های معرفی شده به دادگاه تا زمان حصول نتیجه با جدیت پیگیری می‌شوند، خاطر نشان کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست و حفظ حقوق اجتماعی شهروندان، واحد‌های آلاینده زیر ذره بین این اداره قرارداشته و در صورت عدم رعایت الزامات محیط زیستی و هرگونه اقدام علیه بهداشت عمومی، علاوه بر درج نام واحد در لیست صنایع آلاینده، مسئول مربوطه به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار