مدیران خودروعصر اعتبار

حسینی میلانی خبرداد؛

۷۰ مسیل تهران باید اصلاح شود

هزینه ۲۱ میلیارد تومانی لایروبی انهار در سال ۹۸

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران گفت: برخی از مسیل‌های تهران دارای ایرادات مهندسی هستند.

۷۰ مسیل تهران باید اصلاح شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱:۰۰

      به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سید آرش حسینی میلانی رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تعداد و ظرفیت مسیل‌ها و انهار تهران برای مقابله با بارش‌های شدید آمادگی دارد، گفت: شبکه آب‌های سطحی تهران طی چند روز شکل نگرفته بلکه در طول زمان که تهران در حال گسترش بوده و توسعه پیدا کرده، بر اساس مطالعات کارشناسی آنها را طراحی کرده‌اند و البته هم‌اکنون برخی از محورها نیازمند اصلاح است.

    وی با بیان اینکه حدود 70 مورد از نقاط در مسیل‌های تهران باید اصلاح شوند، اظهار کرد: معاونت فنی و عمرانی در این زمینه در حال انجام اقداماتی است و در قسمت‌هایی هم باید امکانات جدید مانند رسوب‌گیر نصب شود.

    این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه برای مرمت، رفع عیب و تأسیسات تکمیلی انها نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم تا کارایی تأسیسات را افزایش دهیم، تصریح کرد: در طول دوران مداخلاتی در مسیر مسیل‌ها صورت گرفته که اساسا این مداخلات از لحاظ مهندسی مجاز نبوده‌است ولی چون در مقطعی قرار بوده مشکلی را در کوتاه مدت حل کنند، توان انتقال مسیل را مختل کرده‌اند.

    بیشتر بخوانید: احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر عمومی/جاده‌های کوهستانی مه‌آلود و لغزنده است

    حسینی میلانی ادامه داد: برای مثال می‌توان به ساخت پل های کوچک بر روی برخی از کانالها اشاره کرد که گاهی اوقات در بارندگی‌های شدید ظرفیت آبگذری کانال را کاهش جدی داده است.

    وی با تأکید بر اینکه شهرداری به صورت جدی دنبال لایروبی انهار است، خاطرنشان کرد: در سال جاری 21 میلیارد تومان برای لایروبی انهار پیش‌بینی شده است. شهرداری هم توانسته تا قبل از شروع بارندگی‌ها اقدام به لایروبی انهار کند اما این لایروبی‌ها کفایت نمی‌کند چون در برخی نقاط پس‌زدگی آب هنوز وجود دارد.

    سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به وجود آشغال و زباله در انهار ابراز داشت: بحث دیگری که مهم است، جلوگیری از دورریزی زباله در انهار است به طور مثال افتادن یک پتو در یک مسیل موجب انسداد مسیر آب و آبگرفتگی شدید در منقطه پایین دست شده است.

    حسینی میلانی با بیان اینکه در حال حاضر در بین افکار عمومی حساسیت لازم برای دورریزی زباله در انهار وجود ندارد، عنوان کرد: بخش مهمی از زباله‌هایی که به انهار ریخته می‌شود، مربوط به برخی از صنوف پرمصرف است که باید با مشارکت عمومی دورریزی به انهار را کاهش دهیم.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار