مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار گیلان:

اعطای تسهیلات اشتغالزایی و مسکن مددجویان کمیته امداد جزو اولویت‌هاست

عصر ساختمان- گیلان استاندار گیلان گفت: در اعطای تسهیلات اشتغالزایی طرح‌های مددجویان کمیته امداد جزو اولویت‌هاست که قابلیت گسترش در بخش‌های فرش‌بافی، صنایع دستی و آبزی‌پروری را دارد.

اعطای تسهیلات اشتغالزایی و مسکن مددجویان کمیته امداد جزو اولویت‌هاست
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، ارسلان زارع شامگاه گذشته در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) افزود: افتتاح هزار واحد مسکن مددجویان کمیته امداد همزمان با این مناسبت مبارک و هزار واحد دیگر تا پایان سال جاری، یقیناً نقطه عطفی برای استمرار این حرکت ارزشمند است.

    وی به پویایی و تحرک مجموعه کمیته امداد گیلان در بخش‌های مختلف جهت ایجاد زمینه مشارکت مضاعف مردم در برهه‌های مختلف به ویژه رشد صورت گرفته در جمع آوری زکات و جشن عاطفه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: بحمدالله از ابتدای تأسیس این نهاد حمایتی آثار ارزشمندی برجای مانده است و حفظ عزت و کرامت خانواده‌های تحت پوشش یکی از این اقدامات موثر است.

    نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مددجویان کمیته امداد در چهار دهه انقلاب اسلامی همواره همراه و یاور خوبی برای کشور بوده‌اند، گفت: اگاهی مطلوب مددجویان کمیته امداد نسبت به مسائل جامعه و نگاه اعتقادی به ارزش‌های اسلامی منجر به حضور و مشارکت چشمگیر آنان در حمایت از آرمان‌های جمهوری اسلامی بوده است.

    وی با بیان اینکه نظام و دولت خود را موظف به ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش می‌داند، اظهار کرد: اهتمام دولت تدبیر و امید مبنی بر افزایش منابع اعتباری، حمایتی و اجتماعی نسبت به مددجویان کمیته امداد در مقایسه با دولت‌های گذشته به صورت تصاعدی و قابل توجه بوده است.

    استاندار گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در گیلان در جهت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد افزود: سهم پیش‌بینی شده تسهیلات اشتغالزایی مجموعه کمیته امداد در سال گذشته و نیمه اول امسال جذب شده است.

    وی با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار و 750 طرح اشتغالزایی با اعتباری حدود 90 میلیارد تومان در کمیته امداد گیلان به ثمر نشسته است، گفت: در سال جاری نیز هدف‌گذاری این بخش هفت هزار و 530 طرح با اعتبار 222 میلیارد تومان است که امیدواریم شاهد افزایش آن باشیم.

    زارع با اشاره به ابلاغ سهم تسهیلات اشتغالزایی در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت افزود: در اعطای تسهیلات اشتغالزایی طرح‌های مددجویان کمیته امداد جزو اولویت‌هاست که قابلیت گسترش در بخش‌های فرش‌بافی، صنایع دستی و آبزی‌پروری را دارد.

    وی با بیان اینکه در جهت تقویت طرح حمایت از پشتیبانان اشتغالزایی مددجویان، استانداری گیلان آمادگی معرفی سرمایه‌گذاران در شهرستان‌ها را دارد، گفت: براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری در خصوص توانمندسازی مددجویان کمیته امداد آمادگی هر حمایتی وجود دارد.

    نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را جزو سرمایه‌های اجتماعی کشور می‌دانیم، تصریح کرد: از برگزاری کارگاه‌های آموزشی باید در جهت ارتقاء آگاهی‌های عمومی آن‌ها و گسترش فعالیت‌های مختلف از جمله اشتغالزایی، کارآفرینی و نیز فناوری‌های نوین استفاده کنیم.

    وی گردشگری را یک ظرفیت عظیم و بستر مناسب برای توانمندسازی مددجویان دانست و گفت: از طرح‌های بوم‌گردی که نقطه قوتی برای اشتغالزایی است و خوشبختانه مورد استقبال گردشگران قرار گرفته باید به خوبی در رونق اشتغال بهره گرفت.

    استاندار گیلان با بیان اینکه بیش از 50 درصد مددجویان کمیته امداد استان گیلان زنان سرپرست خانوار هستند، گفت: استانداری گیلان با همکاری بنیاد مسکن برای شناسایی و تامین زمین در شهرهای زیر 20 هزار نفر برای ساخت مسکن محرومان آمادگی دارد.

    اجرای 63 هزار طرح اشتغال زایی در سال جاری توسط مددجویان کمیته امداد

    رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ استاندار گیلان در ارائه خدمت به مددجویان تحت پوشش گفت: این حمایت ها مشوقی برای مجموعه کمیته امداد است که می توانند خدمات گسترده‌تری را به اقشار نیازمند جامعه ارائه دهند.

    مرتضی بختیاری کمک و مساعدت مردم گیلان در مناسبت های مختلف سال از جمله جشن ها عاطفه ها و نیکوکاری و همچنین در زمینه پرداخت زکات را نشان از همدلی و همراهی آنان دانست و اضافه کرد: مردم گیلان با وجود همه مشکلات اقتصادی که متحمل می شوند اما همواره کمک به نیازمندان را سرلوحه کار خود دارند و افزایش چندبرابری کمک‌ها در بخش های مختلف حمایتی، گویای همین مطلب است .

    رئیس کمیته امداد ادامه داد: اشتغال، مسکن و فرهنگ سازی سه رکن اصلی توانمدسازی هستند که بنا به دستور مقام معظم رهبری توانمندسازی با ایجاد زمینه درآمد باثبات و رعایت تکریم خانوارها در صدر برنامه های این نهاد قرار دارد.

    وی با اشاره به اجرای 63 هزار طرح اشتغال زایی در سال جاری توسط مددجویان کمیته امداد گفت: برای اجرای این طرح ها هزار و 500 میلیارد تومان هزینه شده که امیدواریم این میزان تا پایان سال جاری به 170 هزار طرح افزایش پیدا کند.

    بختیاری همچنین به بسته های تشویقی برای کارآفرینان اشاره کرد و افزود: هر کارآفرینی که بتواند 10 نفر از مددجویان کمیته امداد را مشغول به کار کند، مبلغ 500 میلیون تومان از تسهیلات قرض الحسنه بهره مند خواهد شد.

    وی ساخت مسکن برای محرومان را از دیگر برنامه های مهم کمیته امداد عنوان کرد و گفت: ساخت دو هزار واحد مسکن برای مددجویان گیلان در حال اجراست که هزار واحد آن هم اکنون آماده بهره برداری است و هزار واحد دیگر هم تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

    بختیاری حمایت های بسیار خوب دولت و برخی از دستگاه های اجرایی را در تسریع روند ساخت مسکن محرومان اثرگذار دانست و افزود: هشت هزار مددجو در گیلان فاقد مسکن هستند که امیدواریم با استمرار این حمایت ها بتوانیم تعداد مددجویان فاقد مسکن را به صفر برسانیم.

    رئیس کمیته امداد به ظرفیت های دانشجویی و دانش آموزی در کشور هم اشاره کرد و گفت: 70 هزار دانشجو و 360 هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند که درصدد هستیم با همکاری شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها فعالیت های گسترده ای را در بخش موضوعات دانش بنیان برای ارائه خدمات بهتر به محرومان انجام دهیم .

    هزار واحد مسکن مددجویان امروز (پنجشنبه) با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کمیته امداد کشور و استاندار گیلان به صورت همزمان در روستای کلاشم پایین شهرستان صومعه‌سرا بهره‌برداری و به مددجویان کمیته امداد استان تحویل داده می‌شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار