مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن:

ابلاغ ۲۱۷ میلیارد تومان تسهیلات برای مناطق زلزله‌زده

عصر ساختمان-جودی گفت: ۲۱۷ میلیارد تومان اعتبارات برای پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان در نظر گرفته شده است.

ابلاغ ۲۱۷ میلیارد تومان تسهیلات برای مناطق زلزله‌زده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن  با بیان اینکه 3 هزار واحد مسکونی بر اثر زلزله ماه گذشته آذربایجان شرقی دچار خسارت‌های صددرصدی شده‌اند، گفت: حدود 2 هزار واحد مسکونی در این منطقه هم دچار خسارت‌های تعمیراتی شده‌اند که اقدامات لازم جهت آواربرداری این مناطق در حال اتمام است.

    مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه اسکان موقت برای تمامی متقاضیان به اتمام رسیده است، گفت: درباره اسکان موقت برخی از متقاضیان تمایل داشتند به جای کانکس مبلغ را دریافت کنند و برخی از متقاضیان هم کانکس را به جای پول ترجیح دادند.

    جودی توضیح داد: حدود یک هزار و 500 متقاضی به جای دریافت کانکس، 10 میلیون تومان به عنوان مبلغ اجاره دریافت کردند و مابقی در کانکس‌ها و یا واحد‌های موقتی که ساخته‌ایم، ساکن شدند.

    او تأکید کرد: در یک ماه گذشته حدود 350 واحد مسکونی موقتی ساخته و تحویل متقاضیان داده شده و با همکاری هلال احمر و سایر دستگاه‌ها، کانکس‌ها برای اسکان موقت ارائه شده است.
    پرداخت تسهیلات و اعتبارات کار بازسازی به زودی آغاز می‌شود
    مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن تأکید کرد: حدود 217 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده و 100 میلیارد تومان هم برای کمک‌های بلاعوض از سوی بانک مرکزی در نظر گرفته شده است.

    جودی یادآور شد: با پرداخت تسهیلات و اعتبارات کار بازسازی به زودی آغاز می‌شود.

    او درباره تسهیلات پرداخت شده به واحد‌های صددرصد خسارت دیده، گفت: 40 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 5 درصد، 10 میلیون تومان بلاعوض، 15 میلیون تومان هم تسهیلات معیشتی، 5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض معیشتی و 10 میلیون تومان هم به عنوان اسکان موقت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

    مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن افزود: در مجموع برای واحد‌های خسارت دیده و احداثی در این منطقه 80 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

    جودی درباره تسهیلات واحد‌های تعمیراتی هم، گفت: 15 میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت می‌شود.

    او با اشاره به اینکه 4 هزار تن فولاد و میلگرد برای واحد‌های احداثی و تعمیراتی وارد منطقه شده است، گفت: سیمان بازسازی واحد‌ها هم از طریق بنیاد مستضعفان تأمین شده و خوشبختانه هیچ مشکلی از لحاظ تأمین مصالح ساختمانی و یا روند بازسازی در این مناطق وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی