مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در استان اصفهان

عصر ساختمان- معاون مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهر سازی استان اصفهان گفت: ثبت نام طرح ملی مسکن از صبح روز شنبه ۲۳ تا۲۶ آذرماه در اصفهان انجام می شود.

آغاز ثبت نام طرح ملی مسکن در استان اصفهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از موج، ایمان طاهر در جمع اصحاب رسانه از شروع ثبت نام طرح ملی مسکن در آغاز هفته پیش رو خبر داد و گفت: متقاضیان این طرح می توانند از صبح شنبه 23 آذر ماه لغایت 26 آذر ماه به مدت سه روز به سایت اداره کل راه و شهرسازی اصفهان به آدرس isfahan.mrud.irمراجعه  وثبت نام نمایند.

    وی با اشاره به شرایط ثبت نام کنندگان اظهار داشت:این طرح شامل کسانی می شود که فاقد زمین یا واحد مسکونی از اول فروردین سال 84  به بعد بوده و از تاریخ بیست و دوم بهمن ماه سال 57 از هیچ یک از امکانات  نهاد های عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن شامل زمین ،واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند و همچنین متاهل و سرپرست خانواده باشند و دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در 5 سال اخیر در شهر مورد تقاضا به جز شهر های جدید باشند  و برای دریافت تسهیلات بانکی منع قانونی نداشته باشند.

    طاهر در ادامه به ثبت نام زنان خودسرپرست اشاره کرد و افزود :این زنان به شرط داشتن 35 سال به بالا و توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی می توانند  در این طرح ثبت نام کنند.

    معاون مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهر سازی استان اصفهان با اشاره به اینکه استارت اقدام  طرح  ملی تولید مسکن با احداث 400 هزار واحد مسکونی طی سالهای 98و99 بوده که از این تعداد70 هزار و 780 واحد سهمیه استان اصفهان می باشد که قرار است 41 هزار و 500 واحد آن در سه شهر بهارستان ،مجلسی و فولادشهر ساخته شود.

    وی افزود:  شهرهای جدید به دلیل اینکه مسئولیت سر ریز جمعیت را دارند این ظرفیت به این سه شهر واگذار شده است که از این تعداد16 هزار واحد در فولادشهر و 22هزار و پانصد واحد در بهارستان وسه هزار واحد در شهر مجلسی و29 هزار و 280 واحد در سایر شهر های استان ساخته خواهد شد.

    طاهر در ادامه با اشاره به اینکه فقط کسانی ثبت نام کنند که خود را واجد این شرایط می دانند، گفت:در مرحله اول 10 هزار نفر ثبت نام می شوند و حدود یک ماه طول می کشد تا مشخص شود افراد ثبت نام شده واجد شرایط هستند یا خیر چرا که این واحدها غیر قابل انتقال هستند و جایی برای سوداگری در آن نیست.

    وی  اضافه کرد: در آغاز این طرح متقاضیان باید 30 میلیون اختصاص دهند و  دهک های پایین جامعه که امکان پرداخت این مبلغ و باز پرداخت تسهیلات را ندارند مشمول این طرح نمی شود و برای دهک های پایین ستاداجرایی فرمان حضرت امام این کار را انجام می دهد.

    معاون مسکن و باز آفرینی شهری اداره کل راه و شهر سازی استان اصفهان در پایان به تفاوت این طرح با مسکن مهر   اشاره کرد و اظهار داشت:سعی کردیم برخلاف مسکن مهر که زیر ساخت آن موجود نبود و باید ایجاد می شد زیر ساخت های طرح موجود باشد و از لحاظ تسهیلات نیز به ازای هر واحدی بین 70 تا صد میلیون تومان می باشد که باز پرداخت آن ده ساله و طی 2 سال تحویل متقاضی می گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار