مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پیش‌بینی ثبات قیمت مسکن را داریم

عصر ساختمان-معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر هیچ دلیل فنی و علمی برای گران شدن مسکن وجود ندارد و برنامه‌هایی را برای کنترل این بازار در آینده در دستور کار قرار داده‌ایم.

پیش‌بینی ثبات قیمت مسکن را داریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: اگر مسکن را به شکل جداگانه از سایر حوزه‌ها بررسی کنیم به یک نتیجه مشخص می‌رسیم اما تحولات بازار مسکن همیشه تحت تاثیر بازارهای ثانویه قرار دارد و همواره در سال‌های گذشته این‌گونه بوده است.

    وی افزود: در حال حاضر برای گران شدن مسکن هیچ دلیل فنی و علمی  نداریم ولی اگر تحت تاثیر بازارهای دیگر قرار گیرد بحث جداگانه‌ای است. با این حال برآورد این است که مسکن  از ثبات برخوردار خواهد بود تا پایان سال بتوانیم برنامه‌های جدید را برای کنترل آن ارایه کنیم.

    سامانه املاک و اسکان از سال آینده اجرایی می‌شود

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خبر داد: در حال کار بر روی سامانه  املاک هستیم که امیدواریم تا پایان سال تمام شود. سپس بحث بارگذاری را با دستگاه‌های ذی‌ربط دیگر انجام می‌دهیم و انشاءالله از ابتدای سال آینده، فعالیت سامانه وارد مرحله اجرایی می‌شود.

    به گفته محمودزاده، هرچقدر بازار مسکن و ساختمان رونق داشته باشد برای اقتصاد کشور خوب است؛ چرا که مسکن حوزه‌ای پیشران است. اما درخصوص این احتمال که رشد معاملات منجر به افزایش قیمت شود باید بگویم با توجه به حجم ساخت‌وسازی که در کشور شروع شده و افزایش خواهد یافت امیدواریم بتوانیم بازار را مدیریت کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در طرح اقدام ملی بخش خصوصی فعال می‌شود. باقی‌مانده مسکن مهر نیز که تعداد قابل  توجهی است در ماه‌های اخیر تحویل متقاضیان شده  و 140 هزار واحد آماده است که اگر مسائل انشعابات آن حل شود قابل واگذاری است. همکاران ما با تمام توان کار می‌کنند که واحدهای آماده را تحویل می‌دهند.

    محمودزاده درباره میزان پیشرفت طرح اقدام  ملی مسکن گفت: پیشرفت  پروژه‌ها در استان‌های مختلف، متفاوت است و احتمالا اواسط دی‌ماه، میانگین پیشرفت را اعلام می‌کنیم.

    وی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه‌ها از جمله آموزش و پرورش، وزارت دفاع و دیگر تفاهم‌نامه‌ها که در شرف امضا است برای تولید و عرضه مسکن گفت: با این اقدامات امیدواریم بتوانیم تاثیر تعیین‌کننده‌ای روی بازار مسکن بگذاریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو