مدیران خودروعصر اعتبار

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش شهردار تهران به نشست سالانه ۳۶ سانتیمتری زمین در پایتخت

عصر ساختمان-شهردار تهران در خصوص نشست سالانه ۳۶ سانتیمتری زمین در تهران گفت: اگر این اتفاق میفتاد ما امروز نمی‌توانستیم بر روی زمین راه برویم.

واکنش شهردار تهران به نشست سالانه ۳۶ سانتیمتری زمین در پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیروز حناچی شهردار تهران در همایش طرح گام دوم مدارس آماده که در برج میلاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: موضوعی که همواره در بحث مدیریت بحران باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده از تجربیات سایر کشور‌ها در حوزه مخاطراتی مانند زلزله است.

    شهردار تهران افزود: به طور حتم استفاده از تجربیات سایر کشور‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی در مدیریت حادثه داشته باشد.

    حناچی ادامه داد: نزدیک به 30 درصد مدارس پایتخت در وضعیت ناایمنی قرار دارند که این موضوع اهمیت توجه به مدیریت بحران را روشن می‌کند.

    او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر کمک 8 میلیاردی شهرداری تهران به جشنواره فیلم فجر، گفت: این موضوع مربوط به 2-3 ماه پیش است و باید به این نکته اشاره کنم که شهرداری تهران همواره به صورت معنوی از جشنواره فیلم فجر حمایت کرده و می‌کند.

    شهردار تهران ادامه داد: کمک به جشنواره فیلم فجر در ردیف بودجه مشخصی آمده است و بخشی از کمک‌ها به صورت نقدی و بخشی هم به صورت غیرنقد در قالب پرداخت اجاره سالن‌های نمایش فیلم است.

    حناچی در واکنش به اخذ عوارض 2 درصدی از شهروندان برای سفر با تاکسی‌های اینترنتی که پیش‌تر شهرداری تهران خبر از بخشش آن در صورت ثابت نگه داشتن کرایه‌ها خبر داده بود، گفت: اخذ عوارض 2 درصدی بر روی سفر شهروندان مبلغی در حدود 200 تا 300 تومان است که در آن بازه زمانی که بنزین گران شده بود، با توجه به جو موجود در فضای جامعه تصمیم بر آن شد که این عوارض دریافت نشود، اما عوارض دریافتی از شهروندان رقم بزرگی نیست.

    او در پاسخ به این سوال که با توجه به فرونشست سالیانه 36 سانتی‌متری در پایتخت، آیا توجه به مدارس ناپایدار از واجبات مدیریت شهری است یا خیر؟ گفت: اگر تهران سالیانه 36 سانتی‌متر فرونشست داشت، ما امروز نمی‌توانستیم بر روی زمین راه برویم، اما همواره باید از تجربیات کشور‌های درگیر بحران جهت مدیریت در کشور استفاده کنیم.

    شهردار تهران تصریح کرد: برخلاف سایر استان‌های کشور، پایتخت در برخی از حوزه‌ها وضعیت بهتری دارد و همواره باید به این سمت حرکت کنیم که آموزش جای ترس در دل شهروندان و دانش‌آموزان از مخاطرات طبیعی را بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار