مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰۱۱ واحد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود

عصر ساختمان- مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: یکهزار و ۱۱ واحد مسکن طرح اقدام ملی در استان احداث خواهد شد.

۱۰۱۱ واحد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، حسین جنتی روز چهارشنبه  در بازدید از اراضی باغ انار اسلام آباد گچساران برای اجرای این طرح ملی اظهار داشت: پیگیری های مراحل قانونی جهت صدور پروانه ساخت این طرح انجام شده و قرار است  100 واحد مسکونی طرح اقدام ملی گچساران در این منطقه به عنوان پایلوت استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شود.

    وی بیان کرد: متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir اقدام به ثبت نام کردند.

    جنتی پور عدم استفاده از تسهیلات بانکی (فرم "ج" سبز )، متاهل و یا سرپرست خانوار ،زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن ، سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا، داشتن شرایط لازم برای دریافت تسهیلات بانکی ، توانایی تامین هزینه ساخت مسکن (به غیر از تسهیلات بانک)،امکان سپرده گذاری حداقل 300 میلیون ریال در بانک مسکن به منظور اطمینان از توانایی متقاضی را از شرایط طرح اقدام ملی عنوان کرد.

    مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این سفر همچنین از پروژه رینگ بافت فرسوده  در شهر دوگنبدان و همچنین روند اجرای پروژه مسکن زیتون گچساران که مشتمل بر 40 واحد مسکونی در قالب 20 بلوک است بازدید کردند.

    مسکن سازی  با طرح احیای بافت فرسوده در سال های اخیر مورد توجه مسئولان در گچساران بوده به طوری که در سال جاری یکهزارو 134 میلیارد ریال  برای نوسازی یکهزارو 860 واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص یافته است.

    این اعتبار به صورت تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای نوسازی این تعداد واحد مسکونی در نظر گرفته شده که بر اساس توافق با بانک‌ها مشکلی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

    به گفته مسئولان از این میزان اعتبارات 204 میلیارد و 600 میلیون ریال بصورت بلاعوض و مابقی بصورت تسهیلات بانکی پیش بینی شده است.

    تاکنون نوسازی یکهزار و 360 واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان  در محله‌های سادات، کیامرثی، کوی لبنان، منطقه پربالی و رادک اجرا شده است.

    در مرحله اولیه این طرح نوسازی یکهزارو 800 واحد مسکونی در دست اقدام بود که یکهزارو 360 واحد آن تکمیل شد.

    پنج هزار و 400 واحد مسکونی بافت فرسوده در شهر دوگنبدان وجود دارد.

    این تعداد واحد مسکونی در محله های سادات، رادک، لبنان،کیامرثی، مرکز شهر و سایر مناطق شامل طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان نوسازی شده است.

    برای ساخت هر یک از واحدهای مسکونی بهره برداری شده 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و 110 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است.

    تسهیلات پرداخت شده تا سه سال دوره تنفس، چهار درصد کارمزد و 15 سال دوره بازپرداخت دارد.

    تخریب رایگان، جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

    بازگشایی رینگ معابر به عرض 20 متر و طول یکهزارو 600 متر از کیامرثی تا محله سادات هم اکنون  اجرا شده که امسال 100 میلیارد ریال برای تکمیل این طرح از جمله طراحی بدنه و جداره سازی در نظر گرفته شده است.

    طرح احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان که سال 1387 تصویب شده بود چند سال به دلیل نبود اعتبار راکد بود اما در دولت یازدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.

    25 هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن هستند که آسیب‌های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان‌ساز آنها را تهدید می‌کند و این طرح فرصتی برای کاهش این آسیب‌هاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار