مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

تکمیل واحد‌های مسکونی خسارت دیده مناطق سیل زده تا سال آینده

عصر ساختمان- نوبخت گفت: ساخت ۲۴ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان تا سال آینده به اتمام می‌رسد.

تکمیل واحد‌های مسکونی خسارت دیده مناطق سیل زده تا سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم کلنگ زنی احداث اولین واحد مسکونی در مناطق سیل زده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز حداقل برای  سه برنامه خدمت مردم مناطق سیل زده رسیده‌ایم، گفت: اگر چه توفیق نداشته‌ایم که زودتر و بیشتر از این در خدمت مردم این مناطق باشیم، ولی قلبا با مشکلات مردم این مناطق همدردی می‌کنیم.

    او ادامه داد: همه ملت ایران برای شما دعا می‌کنند و چشمشان به کمک دستگاه‌های خدمات رسان است.

    نوبخت گفت: اگر چه این سیل رحمت الهی بود، اما خسارت‌هایی وارد کرد که باعث ایحاد مشکلات زیادی شد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: خوشبختانه در قدم اول با امدادرسانی‌های به موقع مردم و نهاد‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان توانسته‌ایم بخشی از مشکلات این مناطق را برطرف کنیم و تعدادی از راه‌های مسدود شده را بازگشایی کنیم و به طور قطع این امداد رسانی ادامه خواهد داشت.

    او افزود: در بخش دوم بازسازی خسارت‌های وارد شده به واحد‌های مسکونی بخش‌های کشاورزی، صنعت و کسب و کار است که متاسفانه خسارت‌های قابل توجهی وارد شده و مسئله اول برای ما آن است که واحد‌های مسکونی را نوسازی و مقاوم سازی کنیم.

    نوبخت یادآور شد: به 16 هزار و 250 واحد مسکونی خسارت وارد شده که در این زمینه 8 هزار واحد مسکونی، خسارت‌های تعمیراتی دیده‌اند که در مجموع 24 هزار و 250 واحد مسکونی بر اثر سیل دچار خسارت شده‌اند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: از سوی دولت 1 هزار و 800 میلیارد تومان برای بازسازی واحد‌های مسکونی در نظر گرفته شده که در مرحله اول برای جبران خسارت واریز شده و ما امروز کلنگ احداث اولین واحد‌های مسکونی را زدیم. امیدواریم در سراسر این استان تا سال آینده، 16 هزار و 250 واحد مسکونی را بازسازی کنیم و همزمان با این اقدام پرداخت تسهیلات برای ترمیم و واحد‌های مسکونی تعمیراتی هم آغاز شده و تا بخش‌های از تسهیلات در این رابطه به صورت قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

    او توضیح داد: ماموریت من از سوی رئیس جمهور آن است که از همین امروز کار احداث واحد‌های مسکونی را آغاز کنیم البته استاندار سیستان و بلوچستان هم اعلام کرده است که همزمان با بازسازی واحد‌های مسکونی خسارت‌هایی که به بخش کشاورزی، صنعت، ابنیه و راه‌ها واردشده را بتوانیم پرداخت کنیم و سرپناهی هم همانطور که به مردم قول داده‌ایم ، تامین کنیم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه سال گذشته در همین ایام ساخت 12 هزار واحد مسکونی را آغاز کردیم، گفت: تا کنون 2 هزار و 700 واحد مسکونی از این تعداد آماده بهره برداری است و کلید به مردم تقدیم شده و سال آینده هم در همین ایام کلید واحد‌های مسکونی که امروز کلنگ زده شد را به متقاضیان پرداخت خواهیم کرد.

    او اظهار کرد: البته برخی از واحد‌های مسکونی پیش از یک سال به اتمام خواهد رسید و ما همچنان با قوت کار نوسازی و بازسازی را ادامه خواهیم داد.

    نوبخت با اشاره به اینکه آماده سازی راه آهن چابهار زاهدان که به عنوان بزرگترین راه آهن شرق کشور به شمار می‌رود را آغاز کردیم، گفت: 600 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی تسهیلات برای ساخت این راه آهن در نظر گرفته شده و ما قول می دهیم تا سال 99 ساخت این راه آهن را به اتمام برسانیم و این پروژه بزرگ به عنوان هدیه‌ای برای مردم سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

    پرداخت هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی خانه ها در سیستان و بلوچستان

    رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه از 1 هزار و 800 میلیارد تسهیلاتی که برای بازسازی این واحد‌های مسکونی در نظر گرفته شده 700 میلیارد تومان به صورت بلاعوض و در قالب کمک‌های نقدی به مردم پرداخت شده است، گفت: 1 هزار و 100 میلیارد هم به صورت قرض الحسنه و بلند مدت به مردم پرداخت خواهد شد.

    او افزود: به کسانی که به صورت موقت اسکان لازم داشته باشند تسهیلاتی را در قالب بلاعوض و قرض الحسنه پرداخت خواهیم کرد تا خانواده‌ها بتوانند خانه‌هایی را اجاره کنند.

    گفتنی است امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد مسکن کلنگ احداث اولین واحد مسکونی در مناطق سیل زده زمین زده شد. به گفته نوبخت سال آینده ساخت تمامی واحد‌های مسکونی خسارت دیده به اتمام خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار