مدیران خودروعصر اعتبار

معاون استاندار مرکزی:

اجرای پروژه‌های درون شهری منوط به استفاده از آسفالت نباشد

عصر ساختمان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: اجرای پروژه‌های درون شهری نباید منوط به استفاده از آسفالت باشد و سنگ فرش را نیز می‌توان به عنوان یک جایگزین مناسب تر مورد استفاده قرار داد.

اجرای پروژه‌های درون شهری منوط به استفاده از آسفالت نباشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: اجرای پروژه‌های درون شهری نباید منوط به استفاده از آسفالت باشد و سنگ فرش را نیز می‌توان به عنوان یک جایگزین مناسب تر مورد استفاده قرار داد.

    مهدی زندیه وکیلی امروز سه شنبه در شورای فنی استان مرکزی اظهار کرد: نظارت مستمر بر فرآیند تولید آسفالت و کاهش زمان و مسافت بین مرکز بارگیری آسفالت تا مصرف و جلوگیری از افت دمای آن، ارتقا کیفیت آسفالت مصرفی را به همراه دارد که باید این موضوع با جدیت توسط دستگاه های مربوطه بویژه مجریان طرح های عمرانی رعایت و مورد توجه قرار گیرد.

    وی با تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی برای مجریان و دست اندرکاران تولید و استفاده از آسفالت در پروژه های عمرانی افزود: نیاز است دوره‌های آموزشی برای ناظران فنی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، کارشناسان ذیربط در راه و شهرسازی، راهداری، بنیاد مسکن، شرکت شهرک‌های صنعتی و دیگر استفاده کنندگان آسفالت برگزار و  در راستای افزایش دانش فنی مجریان اقدام شود چراکه بسیاری از عدم رعایت ها ناشی از نبود دانش فنی در این راستا است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: ثبت شرکت‌ها و کارخانجات تولید آسفالت در سامانه اطلاعات کارخانه‌های قیر و آسفالت وزارت راه و شهرسازی الزامی است و پیگیری این موضوع نیز باید در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

    زندیه‌وکیلی ادامه داد: اجرای پروژه‌های درون شهری نباید منوط به استفاده از آسفالت باشد و سنگ فرش را نیز می‌توان به عنوان یک جایگزین مناسب تر مورد استفاده قرار داد، دستگاه‌های ذیربط نیز می‌توانند کاربرد بتن آر سی سی برای جاده‌هایی که تراکم ماشین آلات سنگین دارند را در دستور کار قرار دهند.

    معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار مرکزی اضافه کرد: ایجاد یک بخش در حوزه راهداری برای نگهداری آسفالت محورهای استان باید مورد توجه قرار گیرد.

    زندیه وکیلی اضافه کرد: استفاده مستمر از روش اسکن جهت انجام اقدامات پیش بینانه، پیش گیرانه و جلوگیری از خرابی آسفالت جاده‌ها، دوره بهره برداری از آسفالت مصرفی در محورهای استان را افزایش و سوانح رانندگی را کاهش می‌دهد.

    به گزارش ایسنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز در این شورا گفت: از مجموع 200 هزار کیلومتر راه‌های کشور سهم استان 5600 کیلومتر است که 400 کیلومتر از راه های استان را راه شوسه تشکیل می‌دهد.

    رقیه یادگاری افزود: سالانه حدود 25 میلیون تن آسفالت و 6 میلیون تن قیر در کشور تولید و مصرف می‌شود، طبق برآورد صورت گرفته قیر مصرفی در فرایند اسفالت حدود 1.2 میلیون تن است.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی ظرفیت تولید 2.5 میلیون تن آسفالت را در سال دارد که به طور متوسط در سالیان اخیر تا 800 هزار تن تولید داشته ایم و حداکثر تا 1.5 میلیون تن تولید شده است.

    وی بیان کرد: در 9 ماهه سال جاری حدود 270 هزار تن آسفالت تولید شده که پیش بینی می‌شود این تولید تا پایان سال به 400 هزار تن برسد.

    یادگاری ادامه داد: حدود 35 درصد آسفالت مصرفی استان در بخش راه ها و جاده های استان و 65 درصد در بخش عمران شهری و روستایی مصرف می‌شود.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اضافه کرد: عمر مفید آسفالت در شهرها و روستاها کمتر از 7 ماه و در جاده های کشور کمتر از 2.5 سال است.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار