مدیران خودروعصر اعتبار

پویش حمایت از مستاجران مشهدی در شرایط کرونایی

عصر ساختمان- رییس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: مشاوران معاملات املاک این کلانشهر با توجه به شرایط ناشی از بحران بیماری کرونا به صورت خودجوش اقدام به راه‌اندازی پویشی اجتماعی به منظور حمایت از مستاجران و رعایت حال آنها توسط مالکان واحدهای مسکونی و تجاری کرده‌اند.

پویش حمایت از مستاجران مشهدی در شرایط کرونایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، علی‌اصغر مرادزاده روز جمعه  افزود: این پویش را مشاوران معاملات املاک با هدف رعایت حال مستاجران در شرایط رکود بازار و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شکل داده اند.

    وی اضافه کرد: در شرایط کنونی بسیاری از مستاجرین واحدهای مسکونی و تجاری قادر به پرداخت اجاره اسفندماه خود نیستند و از آنجا که مشاوران املاک رابط بین موجر و مستاجر هستند با پیوستن به این پویش به موجرها توصیه می‌کنند که رعایت حال مستاجران را بکنند و اگر آنان برای پرداخت اجاره بها مهلت بیشتری خواستند این فرصت را به مستاجران بدهند.

    رییس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: از آنجا که 70 درصد مشاوران معاملات املاک در مشهد خودشان مستاجر هستند شرایط مستاجران را بیشتر از باقی مردم درک کرده و در این پویش فعالتر عمل می‌کنند و با مالک یا موجر تماس گرفته و رضایت وی را برای تخفیف در اجاره جلب می‌ کنند.

    مرادزاده افزود: در حال حاضر شرایط مستاجران واحدهای تجاری به مراتب سخت‌تر از مستاجران واحدهای مسکونی است زیرا بازار به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده و بسیاری از مستاجران واحدهای تجاری درآمدی ندارند.

    وی ادامه داد: شرایط ناشی از بحران بیماری همه‌گیر کرونا وضعیت کسب و کار را برای مشاوران معاملات املاک نیز سخت کرده به طوری که مستاجران یا مالکان خانه‌ها به خاطر پیشگری از شیوع ویروس حاضر نیستند به مشاور و مستاجر جدید اجازه بازدید از خانه را بدهند.

    رییس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: این موضوع باعث تشدید کسادی بازار و کاهش درآمد مشاوران معاملات املاک شده است که امیدواریم با پویشهایی که براه افتاده بتوان قدری همدلی و همکاری را بین مردم تقویت کرد.

    مرادزاده تخفیفها یا بخشودگیهای مالکان برجهای تجاری را دردریافت اجاره واحدهای تجاری موضوعی مجزا از رعایت حال مستاجران توصیف و اضافه کرد: مشهد به دلیل مزیت گردشگری آن دارای برجهای تجاری متعددی است که بیشتر واحدهای صنفی در آن خالی شده یا خالی هستند.

    وی افزود: صاحبان این برجهای تجاری برای آنکه چراغ برج روشن بماند و قیمت اجاره در آنها کاهش پیدا نکند بهای اجاره واحد تجاری را گاه به مدت طولانی به مستاجر می‌بخشند و تخفیفات زیادی را برای وی قائل می‌شوند همان طور که دو مجتمع تجاری حتی اجاره بها را تا 6 ماه برای مستاجران رایگان اعلام کردند تا چراغ مجتمع روشن بماند.

    رییس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: اگر چراغ واحدهای یک مجتمع تجاری روشن نشود بعد از مدتی افت قیمت پیدا می‌کند و تعداد خریدارانش کاهش می‌یابد و در نهایت موجب ورشکستگی صاحب مجتمع می‌شود.

    بر اساس ابلاغ "ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا" هم‌اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالنهای مجالس عمومی، ورزشگاهها و سالنهای ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایشهای غیرضرور به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل و متوقف شده‌اند.

    این شرایط اجتناب‌ناپذیر که سبب کاهش رفت و آمدهای مردم و مراودات عمومی شده خودبه‌خود بر کاهش فعالیتهای بازار، اصناف و امور تجاری تاثیر گذاشته است.

    براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون نتیجه آزمایش 89 بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی مثبت اعلام شده است.
    به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز تا کنون هشت تن در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند که 6 تن از این تعداد در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو تن نیز در نیشابور بوده‌اند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار