مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد؛

آغاز احداث ۳۰۰۰ واحد مسکونی سیل‌زده سیستان و بلوچستان

عصر ساختمان-مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان از آغاز احداث ۳۰۰۰ واحد مسکونی سیل زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

آغاز احداث ۳۰۰۰ واحد مسکونی سیل‌زده سیستان و بلوچستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، سیدخلیل منبتی، مدیرکل بنیاد مسکن سیستان‌وبلوچستان روند بازسازی سیل اخیر را در استان تشریح کرد.

    مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان از تشکیل 6 ستاد در 6 شهرستانی که بیشترین سیل را در استان داشتند خبر داد و گفت: علاوه بر بنیاد مسکن شهرستان‌های استان، 6 ستاد در 6 شهرستانی که بیشترین آسیب را دیده بودند در چابهار، کنارک، فنوج، نیک‌شهر و سرباز تشکیل شده و علاوه بر آن یک ستاد کل نیز که مستقیما از استان راهبری می‌شود در حال انجام فعالیت هستند.

    منبتی با تاکید بر اینکه مصالح برای احداث واحدهای مسکونی سیل‌زده استان تامین شده است، افزود: 16 هزار و 250 واحد باید احداث شوند که از این تعداد 14 هزار و 100 واحد روستایی و 2150 واحد شهری هستند.

    وی تصریح کرد: واحدهایی که نیاز به تعمیرات دارند و همچنین مالکانی که وسایل معیشتی آنها آسیب‌دیده و دام‌های آنها تلف شده نیز بررسی شده‌اند.

    مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پرونده ها تشکیل شده و هم اکنون پروسه باز کردن حساب برای دریافت تسهیلات برای سیل زدگان در جریان است. با ارایه تسهیلات عملا عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

    منبتی اعلام کرد: تاکنون نزدیک به 3 هزار واحد سیل‌زده احداثی پی‌کنی شده و عملیات فوندانسیون 1700 واحد انجام شده است. امیدواریم با تسهیلاتی که ابلاغ شده، عملیات ساخت سرعت بگیرد.

    وی رقم کلی تسهیلاتی را که به سیل زدگان از سوی دولت تخصیص داده شده را حدود 2000 میلیاردتومان عنوان کرد و گفت: نزدیک به 700 روستای استان هستند که مشکلاتی را در خصوص مجاورت با حریم رودخانه و یا مشکلات زمین شناسی دارند که باید در خصوص این روستاها عملیات جابه جایی را انجام دهیم.

    منبتی یادآور شد: تسهیلات بنیاد به ازای هر واحد برای مناطق روستایی 40 میلیون تومان و برای واحدهای شهری 50 میلیون تومان است. علاوه بر این تسهیلات، به واحدهای تعمیراتی 15 میلیو تومان، معیشتی 15 میلیون تومان به ازای هر واحد تعلق می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار