مدیران خودروعصر اعتبار

نحوه اجرای طرح ملی مسکن در البرز/حذف خودکار افرادی که شرایط لازم را ندارند

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: طرح اقدام ثبت ملی مسکن شامل ۷ گام با سرفصل‌های مختلف برای تأمین مسکن خانواده‌ها است.

نحوه اجرای طرح ملی مسکن در البرز/حذف خودکار افرادی که شرایط لازم را ندارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، تقی رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: طرح اقدام ثبت ملی مسکن شامل 7 گام با سرفصل‌های مختلف برای تأمین مسکن خانواده‌ها است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز به نحوه اجرای این طرح در بافت‌های ناکارآمد بیان کرد: بافت‌های تاریخی، بناها فرسوده و بافت‌های  حاشیه‌ای شهر مشمول این بحث می‌شوند.

    رضایی با اشاره به اینکه گروهی از دستگاه‌های نظامی که در سطح استان زمین دارند به شکل دیگری از این طرح برخورد خواهد شد، بیان کرد: این طرح مشمول تأمین تسهیلات برای افراد دیگری که زمین دارند هم می‌شود.

    وی با بیان اینکه سایت امروز باز می‌شود، اضافه کرد: افراد واجد شرایط دو روز اجازه ثبت نام دارند، ظرفیت نامحدود است و از شهروندان تقاضا دارم برای ثبت نام هجوم نیاورند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز یادآور شد: افراد باید چهار شر برای ثبت نام در طرح داشته باشند که از جمله آن ها این است که فرد از بهمن 57 تا به امروز از تهسیلات یارانه‌ای سریع ساخت مسکن استفاده نکرده باشند.

    رضایی با بیان اینکه یکی دیگر از شرایط این است که فرد از 84 تا به امروز فاقد مالکیت باشند، افزود: فردی که قصد دارد ثبت نام کند باید حداقل پنج سال در آن شهر زندگی کرده باشد و متأهل یا سرپرست خانوار باشد.

    وی با اشاره به اینکه 75 الی 100 میلیون تومان وام مشارکت ساخت در این طرح تعریف شده است، تصریح کرد: این وام به افرادی که منع قانونی نداشته باشند تعلق خواهد گرفت و 12 ساله بازپرداخت انجام خواهد شد.

    به گفته مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان البرز بازپرداخت 40 میلیون از وام یاد شده با سود 9 درصد و 60 میلیون مابقی با سود 18 درصد محاسبه می‌شود.

    وی با بیان اینکه افرادی که واجد شرایط نباشند توسط سیستم حذف خواهند شد، گفت: اگر تعداد ثبت نامی‌ها زیاد باشد قرعه کشی توسط سایت انجام خواهدا شد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو