مدیران خودروعصر اعتبار

۳ سوله مدیریت بحران مجهز به تجهیزات بیمارستانی شدند

عصر ساختمان- رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرداری تهران از تجهیز ۳ سوله مدیریت بحران به امکانات بیمارستانی خبر داد.

۳ سوله مدیریت بحران مجهز به تجهیزات بیمارستانی شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، دو هفته‌ای است که ویروس منحوس کرونا به جان ایرانی‌ها افتاده و قدرت سرایت و تأخیر در پیدایش علائم آن کار را برای مقابله با این بیماری دشوار کرده است.

    با ورود این ویروس به تهران، بیمارستان مسیح دانشوری به سرعت کار پذیرش و درمان بیماران مبتلا به کرونا را آغاز کرد، اما از آنجایی که این بیمارستان مخصوص کرونا نیست و افراد بسیاری هم برای سایر امراض به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، بیم ابتلای سایر شهروندان به کرونا در اثر مجاورت با بیماران کرونایی مسئولان بهداشت و درمان کشور را به فکر انداخت.

    پیروز حناچی شهردار تهران در تشریح اقدام‌های انجام شده مدیریت شهری برای کنترل ویروس کرونا گفت: این آمادگی وجود دارد که با بحرانی شدن اوضاع 50 نقطه از سوله‌های بحران شهرداری به قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یابد.

    حالا تنها چند روز از سخنان شهردار تهران گذشته که خبر می‌رسد، 8 سوله برای این کار اختصاص خواهد یافت.

    با هماهنگی مسئولان کشورمان مقرر شد، ارائه فضای پذیرش از سوی شهرداری، کار تأمین تجهیزات بیمارستانی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کار درمان از سوی وزارت بهداشت انجام شود.

    رضا کرمی رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری و رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه 50 سوله مدیریت بحران آماده واگذاری به وزارت بهداشت است، اظهار کرد: وزارت بهداشت اعلام کرده که در این مرحله فقط به 8 سوله نیاز دارد.

    رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرداری تهران تصریح کرد: این سوله‌ها را طوری انتخاب کردیم که دور از مناطق مسکونی باشند.

    او افزود: تاکنون 3 سوله به لوازم بیمارستانی تجهیز شده‌‌اند و 5 سوله دیگر هم در روز‌های بعد تجهیز خواهند شد.

    کرمی خاطرنشان کرد: کار تجهیز سوله‌ها با حضور نماینده وزارت بهداشت و توسط سپاه انجام می‌شود.

    وی تصریح کرد: در سوله‌هایی که تجهیز شده‌اند، تخت‌ها مستقر و قسمت‌های بیمار و پرسنل آماده بهره برداری است که تا این لحظه پذیرشی صورت نگرفته است.

    گفتنی است، کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز جمعه( شانزدهم اسفند ماه) اعلام کرد: تاکنون موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به 4 هزار و 747 نفر و فوت ناشی از آن به 124 نفر رسیده و همچنین 913 نفر بهبود یافته‌اند.

    همچنین زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفته بود، قرار نیست این سوله‌ها به عنوان بیمارستان صحرائی استفاده شوند، چراکه امکانات آن‌ها متفاوت است و دستور داده‌ایم تجهیز و آماده باشند و در صورت نیاز به هر نحوی که وزارت بهداشت به آن‌ها نیازمند است، استفاده شوند، البته از نظر ما نمایشگاه شهر آفتاب به دلیل فاصله‌ای که از شهر تهران دارد، مکان مناسب‌تری برای این منظور است.

    او درباره کمبود ملزومات بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده گفت: اکنون شرایط مناسب است و شهرداری خوب عمل کرده و به موقع اقدامات موثری را انجام داده و مشکل خاصی از نظر تجهیزات ندارد، البته برخی کمبود‌ها وجود دارد که این با توجه به شرایط خاص کشور است و در حقیقت در تمام بخش‌ها با کمبود روبرو هستیم.

    همچنین محبوبه سلطان زاده شهردار ناحیه 2 منطقه 9 هم گفته بود که عملیات ضدعفونی کردن سوله مدیریت بحران واقع در میدان فتح به همت ستاد بحران منطقه 9، ستاد بحران ناحیه 2 و نیرو‌های ایستگاه 33 آتش نشانی انجام شده است.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو