مدیران خودروعصر اعتبار

فروش دو برابری نانو کاشی‌های آنتی‌باکتریال در سال جاری

عصر ساختمان- در حالی که لازم است کاشی‌های بیمارستان‌ها به طور روزانه ضد عفونی شوند، برخی از مدیران حیطه سلامت به دلیل تفاوت قیمت کاشی‌های نانو نسبت به کاشی‌های معمولی از خرید نانو کاشی‌ها منصرف می‌شوند و این در حالی است که استفاده از آن‌ها منجر به حذف هزینه‌های ضدعفونی خواهد شد.

فروش دو برابری نانو کاشی‌های آنتی‌باکتریال در سال جاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی‌سید معصومی، عضو هیأت مدیره یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه در سال 1398 نیز همانند سال‌های قبل کاشی‌های آنتی‌باکتریال تولید شده در این شرکت در بیمارستان‌های کشور استفاده شده است، گفت: بیمارستان‌های "کنارک" چابهار، "باغ‌ملک" خوزستان و چندین بیمارستان دیگر در شهرهایی نظیر اصفهان، تهران و کرج میزبان کاشی‌های نانویی ما بوده‌اند.

    وی با اشاره به برنامه‌ریزی این شرکت برای صادرات این کاشی‌ها به کشورهای امارات، ترکیه و کویت، اظهار کرد: حدود 4 هزار مترمربع کاشی‌های نانو در سال گذشته به فروش رسیده است و با توجه به حجم قراردادهای منعقد شده احتمال افزایش دو برابری فروش کاشی‌های نانو در سال 99 وجود دارد، به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم امسال بین 10 تا 12 هزار مترمربع از کاشی‌های آنتی‌باکتریال نانویی در پروژه‌های مختلف استفاده شود.

    معصومی از توسعه فناوری کاشی‌های آنتی‌باکتریال این شرکت خبر داد و گفت: کاشی‌های آنتی‌باکتریالی که در حال حاضر تولید می‌کنیم، ضدباکتری بوده و ما در حال توسعه این فناوری هستیم تا بتوانیم ویروس‌ها را نیز با فناوری‌نانو از بین ببریم؛ از این رو منتظر نتایج تست‌های انجام شده در یکی از دانشگاه‌ها هستیم تا بتوانیم این مسیر تجاری‌سازی این فناوری را در پیش بگیریم.

    این محقق حوزه نانو با اشاره به آگاهی نسبتا کم مدیران بخش سلامت نسبت به این فناوری، یادآور شد: در بیمارستان‌ها باید کاشی‌ها به صورت روزانه ضدعفونی شوند؛ اما استفاده از این کاشی‌های نانو، بیمارستان را از ضدعفونی روزانه بی‌نیاز می‌کند و این امر کاهش هزینه‌های بیمارستانی را در پی خواهد داشت. اما برخی مدیران، به دلیل تفاوت قیمت کاشی‌های نانو نسبت به کاشی‌های معمولی، علیرغم تایید عملکرد کاشی‌های نانو، به دلیل ارزان‌تر بودن به سراغ کاشی‌های معمولی می‌روند؛ این در حالی است که اگر هزینه ضدعفونی روزانه در نظر گرفته شود، خرید کاشی‌های نانو مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار