مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه وشهرسازی:

طرح جدید مسکنی در راه است

عصر ساختمان- وزیر راه وشهرسازی گفت: تصمیمات مهم برای حمایت از مستاجرانی که بر اثر کرونا دچار مشکل شده اند اخذ شده است.

طرح جدید مسکنی در راه است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه به هیچ عنوان حکم دادگاهی برای تخلیه واحدهای مسکونی تاکنون صادر نشده است گفت: از ابتدای سال تا اواسط فروردین تمامی دادگاه ها تعطیل بوده بنابراین مالکان حکمی برای تخلیه واحدهای مسکونی نگرفته اند. این شایعه که حکم تخلیه برای تعدادی از مستاجران صادر شده را به صورت کامل رد می کنم.

    او ادامه داد: نباید به شایعه ها درباره تخلیه واحدهای مسکونی دامن زد و باید مسئولانی که چنین مطالبی را مطرح می کنند و باعث نگرانی مستاجران می شود به موضوعات بیشتر توجه کنند. صاحبخانه ها ملزم به تمدید قرارداد اجاره ها با همان شرایط قبلی به مدت 2 ماه هستند.

    وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه طرحی را برای حمایت از مستاجرانی که در این ایام آسیب دیده اند را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کرده ایم و روز گذشته تصمیماتی هم در این خصوص گرفته شده است، گفت: برای حمایت از مستاجران اقدامات موثری در این بخش انجام شده و امیدواریم بتوانیم حمایت معناداری از مستاجران در این ایام انجام دهیم و بخشی از مشکلات در این حوزه برای مستاجران برطرف شود.

    اسلامی به طرح جدید دولت برای جذب بیشتر بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای رونق بخشیدن به بازار مسکن هم اشاره کرد و افزود: از سازندگانی که پروژه های نیمه تمام دارند دعوت می شود که طرح های خود را برای تکمیل شدن به طرح اقدام ملی مسکن منتقل کنند.

    وزیر راه وشهرسازی یاد آور شد: این یک طرح جدید مسکنی است که در آینده نزدیک جزئیات آن اعلام می شود.

    اسلامی درباره طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: ساخت 400 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن آغاز شده و ثبت نام متقاضیان انجام و پالایش و غربالگری از متقاضیان هم انجام شده است.

    گفتنی است رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا از اخذ تصمیات در راستای حمایت از مستاجران آسیب دیده بر اثر کرونا خبر داده است.

    همچنین ساخت 170 هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان فردا با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در 11 استان کشور کلنگ‌زنی می‌شود. در راستای طرح اقدام ملی بخشی از این واحد‌ها در قالب تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف به امضا رسیده انجام می‌شود.

    در این تفاهم‌نامه مقرر شد دستگاه‌های مختلف با تجمیع خدمات و امکانات که تحت پوشش خود دارند بتوانند برای خانه دار شدن کارکنان خود اقدامات لازم را انجام دهند. یکی از این دستگاه‌ها، وزارت آموزش و پرورش بوده است که برای تامین مسکن فرهنگیان فاقد واحد مسکونی، این واحد‌ها را می سازد.

    طبق فراخوانی که اعلام شده 309 هزار متقاضی برای این طرح معرفی شدند که در پالایش اولیه 75 هزار متقاضی واجد شرایط بودند و 145 هزار متقاضی شرایط لازم را نداشته و 27 هزار نفر هم اعتراض کرده و اطلاعات ثبت نام 87 هزار متقاضی هم تکمیل  بوده است که در مراحل بعدی پالایش و تکمیل اطلاعات متقاضیان تعداد واجدان شرایط افزایش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار