مدیران خودروعصر اعتبار

با رای موافق نمایندگان؛

حق بیمه واحدهای مسکونی هر ساله در لوایح بودجه درج می‌شود

عصر ساختمان- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی مصوب کردند؛ حداکثر حق بیمه هر واحد مسکونی هر ساله با پیشنهاد صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان توسط دولت در لوایح بودجه سنواتی درج و به تصویب مجلس می‌رسد.

حق بیمه واحدهای مسکونی هر ساله در لوایح بودجه درج می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز-سه شنبه- لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

    بنابر تبصره الحاقی به ماده یک این لایحه؛ مناطق مشمول هر یک از خطرات احتمالی موضوع ماده یک (حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، سنگینی برف، رانش زمین و ریزش کوه) بر اساس میزان خطرپذیری هر منطقه و شدت تواتر وقوع حوادث مذکور به موجب آیین‌نامه توسط سازمان مدیریت بحران کشور و بیمه مرکزی ایران تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، تعیین و درجه بندی خواهد شد.

    نمایندگان جهت تامین نظر شورای نگهبان تبصره ماده دو را حذف و اصل ماده را به این ترتیب اصلاح کردند که حداکثر حق بیمه هر واحد مسکونی هر ساله با پیشنهاد صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان توسط دولت در لوایح بودجه سنواتی درج و به تصویب مجلس می‌رسد.

    بر این اساس حداکثر تعهد صندوق به ازای هر واحد مسکونی و حق پایه بیمه مربوط با رعایت حداقل بیمه مذکور متناسب با میزان خطرخیزی مناطق کشور و شهری یا روستایی بودن آن به موجب آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد صندوق به تصویب هیات وزیران می‌رسد، تعیین می‌شود.

    بنابر تبصره الحاقی به ماده 5؛ سهم مالکان واحدهای مسکونی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی یا سازمان بهزیستی می‌باشند از محل اعتبار ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پرداخت می‌شود.

    نمایندگان با اصلاه ماده 7 این لایحه وزارت نیرو و شرکت‌های توزیع برق را موظف کردند که حق بیمه پایه موضوع این قانون به صورت جداگانه در قبوض برق ساختمان‌ها درج و 100 درصد آن را پس از دریافت و رعایت اصل 53 قانون اساسی به حساب خزانه داری کل کشور واریز و معادل 100 درصد آن در قوانین بودجه سنواتی به منظور انجام تعهدات قانونی صندوق در اختیار آن قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو