مدیران خودروعصر اعتبار

مقاومت تاسیسات آبی تهران در برابر زلزله چقدر است؟

عصر ساختمان- قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد تاسیسات آب تهران در مقابل زلزله مقاوم هستند و هیچ نگرانی برای مقاومت سدهای پنچ گانه تهران نیز در این خصوص وجود ندارد.

مقاومت تاسیسات آبی تهران در برابر زلزله چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدرضا احمد نسب  با بیان اینکه بخشی از مخازن بتنی ذخیره آب تهران قبل از انقلاب و بخشی دیگر بعد از انقلاب ساخته شده است، گفت: به همین دلیل قدمت برخی مخازن در تهران بالای 45 سال می شود، لذا برنامه های متعددی را برای مقاوم سازی این مخازن در دستور کار داریم اما به طور کلی طبق مطالعات صورت گرفته در سال های گذشته، 50 درصد مخازن ذخیره آب در تهران در برابر زلزله مقاوم بودند.

    75 درصد از مخازن ذخیره آب تهران مقاوم هستند

    وی افزود: برای 50 درصد باقی مانده که نیازمند مقاوم سازی بودند طرح هایی در نظر گرفته شد تاجایی که حدودا 25 درصد دیگر تا کنون مقاوم شده اند یعنی در حال حاضر 75 درصد از مخازن ذخیره آب تهران مقاوم هستند و برای الباقی نیز برنامه هایی در نظر گرفته شده و طبق پیش بینی های صورت گرفته نهایتا تا سه الی چهار سال آینده 100 درصد مخازن ذخیره آب تهران مقاوم خواهد شد.

    نصب دریچه قطع اضطراری آب روی مخازن

    قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به طرح نصب دریچه قطع اضطراری آب روی مخازن تهران، گفت: باتوجه به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر اینکه لوله های خروجی آب مخازن هنگام زلزله دچار شکستگی می شوند و آب داخل مخازن را از دست دهیم، لذا در طرح مطالعات آبرسانی اضطراری تهران دریچه هایی طراحی شده که این دریچه ها داخل خود مخزن قرار می گیرد و اگر لوله خروجی مخزن دچار سانحه شد دریچه هایی روی خروجی مخازن برای ذخیره آب وجود دارد.

    احمد نسب با تاکید بر اینکه این طرح موجب می شود تا از هدر رفت آب جلوگیری شود، تصریح کرد: دو مخزن را در مصلای تهران و مسگر آباد به صورت پایلوت اجرایی کرده ایم و شرکت آب و فاضلاب تهران اجرای این طرح را در 30  مخزن دیگر برای امسال در دستور کار خود قرار داده است.

    سدهای تهران در برابر زلزله هشت ریشتری مقاوم هستند

    وی با اشاره به وضعیت سدهای پنچ گانه تهران و مقاومت ن ها در برابر زلزله گفت: بر اساس طراحی هایی که برای سدهای تهران در نظر گرفته شده این سدها در مقابل زلزله تا هشت ریشتر نیز مقاوم هستند و این درحالی است که برای تهران پیش بینی زلزله هشت ریشتر تا کنون نداشته ایم  لذا سدها مطمئن هستند و مشکل خاصی برای سدهای تهران نداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار