مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر کشور:

۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرحهای نیمه‌تمام نیاز است

عصر ساختمان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: تکمیل ۸۷ هزار پروژه استانی و ملی نیمه تمام در کشور ۸۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرحهای نیمه‌تمام نیاز است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، بابک دین پرست عصر سه‌شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی افزود: از این تعداد 81 هزار پروژه استانی و 6 هزار پروژه ملی است که رهبر معظم انقلاب تاکید بر واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی دارند.

    وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه مسوولین کشور را مکلف به تعیین تکلیف 301 پروژه ملی و یکهزار و 432 پروژه استانی نیمه تمام در سال جاری کرده که برای اتمام این تعداد پروژه ملی 101 هزار میلیارد تومان و برای پروژه‌های استانی 11 هزار میلیارد تومان مورد نیاز است.

    معاون وزیر کشور گفت: سهم خراسان رضوی از تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در سال جاری 74 پروژه با 203 میلیارد تومان اعتبار است که باید تلاش شود این پروژه‌ها واگذار گردد.

    وی افزود: پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کشور چهار هزار و 100 پروژه است که از این تعداد 2 هزار و 463 پروژه عمرانی و یکهزار و 636 پروژه سرمایه‌گذاری است.

    دین پرست ادامه داد: از این تعداد پروژه، 106 پروژه عمرانی با اعتبار مورد نیاز 15 هزار و 600 میلیارد ریال و 162 پروژه سرمایه‌گذاری با اعتبار مورد نیاز 9 هزار و 2 میلیارد ریال و هشت میلیون یورو سهم خراسان رضوی است.

    وی گفت: رییس جمهوری سازمان برنامه و بودجه را مکلف به تامین اعتبار این پروژه‌ها کرده است و استانداران اعلام کردند در صورت تامین اعتبار این پروژه‌ها، این تعداد امسال قابل بهره‌برداری خواهد بود.

    معاون وزیر کشور با اشاره به باقی ماندن 282 روز کاری برای دولت دوازدهم اظهار امیدواری کرد، وزرا اختیارات لازم را به استانداران و مدیران استانی تفویض کنند.

    وی افزود: نرخ بیکاری کشور در سال 1397 معادل 12.1 درصد و در سال 1398 معادل 10.6 درصد بود که 1.5 درصد کاهش داشت اما نرخ بیکاری خراسان رضوی در سال 1397 معادل 10.8 درصد و در سال 1398 معادل 8.3 درصد بود که 2.5 درصد کاهش یافت.

    دین پرست ادامه داد: خراسان رضوی از نظر نرخ بیکاری در سال 1395 با کسب 13.2 درصد رتبه بیست و چهارم، در سال 1396 با کسب 11.2 درصد رتبه هفدهم، در سال 1397 با کسب 10.7 درصد رتبه یازدهم و در سال 1398 با کسب 8.3 درصد رتبه هفتم کشوری را به دست آورده که جای قدردانی دارد.

    وی گفت: وزارت کشور مکلف شده است مکان‌های اشتغال زودبازده را در سال 1399 تعیین و مشخص کند و در اختیار رییس جمهوری قرار دهد که در این راستا استانداران اعلام کرده‌اند می‌توانند 954 هزار و 676 فرصت شغلی جدید در بخش صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری در سال جاری ایجاد کنند که سهم خراسان رضوی از این تعداد 76 هزار نفر است.

    معاون وزیر کشور افزود: پارسال 272 نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در کشور برگزار شد که خراسان رضوی در زمینه برگزاری این نشست‌ها رتبه نخست کشور را به دست آورد.

    وی ادامه داد: براساس بررسی انجام شده، 76 واحد دارای مشکل با اشتغال 9 هزار و 63 نفر و هشت واحد بحرانی با اشتغال یکهزار و 976 نفر در خراسان رضوی شناسایی شده که مسوولان باید از آنها مراقبت کنند تا شرایط بهتری به دست آورند.

    دین پرست گفت: پارسال وزارت کشور هفت تکلیف در خصوص رسیدگی به واحدهای تولیدی را به فرمانداران ابلاغ کرد و مقرر شد فرمانداران موفق در این زمینه مورد تشویق قرار گیرند لذا لیست این واحدهای دارای مشکل و بحرانی استان باید به فرمانداران ابلاغ شود و آنها وظیفه دارند مشکل این واحدها را حل کنند.

    وی با اشاره به مواد 251 و 252 قانون مالیات‌های مستقیم افزود: مدیران کل امور اقتصادی و دارایی و امور مالیاتی استان باید بررسی کنند که چند پرونده در استان مشمول این دو قانون هستند تا افراد درگیر این پرونده‌ها خیال نکنند که پول زور از آنان گرفته می‌شود.

    معاون وزیر کشور ادامه داد: پارسال خراسان رضوی در برگزاری جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با برگزاری 67 جلسه رتبه نخست را در کشور به دست آورد و این نشان دهنده عملکرد مطلوب و همدلی بین مسوولان استان است.

    وی با اشاره به شناسایی 143 واحد تولیدی نیمه تمام و دارای مشکل و رها شده مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) در کل کشور گفت: تاکید رییس جمهوری در این خصوص واگذاری فوری طرح‌های نیمه تمام و خودداری از آغاز طرح جدید در این خصوص است.

    دین پرست افزود: شستا در خراسان رضوی هفت طرح نیمه تمام دارد که باید دستور رییس جمهوری در مورد این طرح‌ها هرچه سریعتر اجرا شود.

    وی با اشاره به شناسایی یکهزار و 600 عنوان برای تفویض اختیار به استانداران و مدیران استانی ادامه داد: از این تعداد یک هزار و 272 مورد نهایی شده که تاکنون 244 مورد از این اختیارات به استانداران و مدیران استانی تفویض شده است.

    معاون وزیر کشور به واردات کالاهای مورد نیاز بخش تولید اشاره کرد و گفت: از مجموع چهار هزار و 612 قلم کالای وارداتی شامل مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای برای بخش تولید، چهار هزار و 10 مورد مشابه داخلی ندارد و 602 مورد مشابه داخلی دارد.

    وی افزود: از این تعداد 53 کالای وارداتی مربوط به خراسان رضوی است که 46 مورد مشابه داخلی ندارد و 6 مورد مشابه داخلی دارد.

    دین پرست ادامه داد: باید تلاش شود با مهندسی معکوس در واحدهای تولیدی از حجم مواد اولیه وارداتی کاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار