مدیران خودروعصر اعتبار

فراهانی تاکید کرد

ضرورت توجه وزارت راه وسازمان برنامه وبودجه به تامین مسکن اجتماعی

عصر ساختمان- رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری به لزوم تدوین و اجرای برنامه تأمین مسکن اجتماعی و حمایتی توسط دولت تاکید کرد.

ضرورت توجه وزارت راه وسازمان برنامه وبودجه به تامین مسکن اجتماعی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در جریان صحن علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تامین مسکن مسئله بسیاری از همشهریان عزیزمان در تهران و هموطنانمان در کلانشهرهای کشور و شهرهای پرجمعیت است، گفت: این مساله‌ای است که باید برای حل آن دولت، شهرداری ها، خیرین و سازمان های خدمت رسان اجتماعی دست یاری به سوی هم دهند و مشکل مردم را حل کنند.

    وی افزود: بر اساس جزء 1 بند چ ماده 80 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران؛ دولت صریحاً مکلف شده است تا «به منظور تأمین نیاز اقشار آسیب‌پذیر و گروه های هدف سازمان‌های حمایتی به مسکن و رفع فقر سکونتی حداکثر تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به تدوین طی مراحل قانونی و در چهارچوب بودجه سنواتی و اجرای برنامه تأمین مسکن اجتماعی و حمایتی اقدام کند».

    عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که به علت ماهیت سرمایه‌ای و بدل شدن سرپناه به یک کالای سرمایه‌ای، تامین مسکن خوب و ارزان از دسترس بسیاری از شهروندان محترم دور مانده و این روند افزایش نرخ در سال های اخیر سبب شده است تا شاهد طولانی شدن دوره زمانی امکان خرید مسکن در تهران برای اقشار متوسط و دور از دسترس شدن خرید مسکن برای اقشار محروم شویم.

    فراهانی گفت: بر همین اساس در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «تدوین و اجرای برنامه تأمین مسکن اجتماعی و حمایتی توسط دولت بر اساس تکلیف جزء 1 بند چ ماده 80 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه» به سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی تذکر می دهم.

    رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: امیدوارم در پرتو سیاستگذاری مسئولانه و مبتنی بر نظام تدبیر شایسته، زمینه تامین مسکن اجتماعی و حمایتی توسط دولت بیش از پیش فراهم شود تا شاهد «داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی» مطابق با اصل 31 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار