مدیران خودروعصر اعتبار

پرداخت وام ودیعه مسکن چه تاثیری بر بازار اجاره بها دارد؟

عصر ساختمان- کارشناس بازار مسکن گفت: پرداخت ودیعه مسکن در کوتاه مدت تاثیر مثبتی بر بازار اجاره نخواهد داشت و جوی ایجاد کرده که باعث افزایش اجاره بها در برخی نقاط شده است.

پرداخت وام ودیعه مسکن چه تاثیری بر بازار اجاره بها دارد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، احمدرضا سرحدی در خصوص پرداخت ودیعه مسکن و تاثیر آن بر بازار اجاره گفت: ودیعه مسکن در شرایط فعلی تاثیر مثبتی بر بازار اجاره نداشته است و فقط با تصویب پرداخت ودیعه مسکن به مستاجران برخی از مالکان سودجو رقم اجاره را افزایش دادند.

    کارشناس بازار مسکن تاکید کرد: پرداخت ودیعه مسکن در کوتاه مدت تاثیر مثبتی بر بازار اجاره نخواهد داشت و با جوی که ایجاد کرده باعث افزایش اجاره در برخی نقاط شده است.

    وی افزود: پرداخت ودیعه مسکن در شرایط فعلی زمانی می‌توانست موثر واقع شود که به تعداد قابل توجهی از واجدین شرایط و با بازپرداخت مناسب‌تر پرداخت می‌شد.

    سرحدی گفت: در شرایطی که دولت توان پرداخت وام ودیعه مسکن به تمام افراد واجد شرایط را ندارد مطرح کردن چنین طرح‌هایی می‌تواند اثر منفی بر بازار داشته باشد چرا که برخی از مالکان با دید پرداخت وام‌های کمکی به دنبال افزایش اجاره خواهند رفت.

    کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: بررسی‌ها میدانی از بازار اجاره در شهریور ماه نشان می‌دهد که عده‌ای از مالکان به جهت نزدیکی به فصل مدارس و تمام شدن فصل جابه جایی‌ها رقم‌های بالایی به مستاجران پیشنهاد می‌دهند.

    وی افزود: به طور کلی از اواسط مرداد ماه تا اواسط شهریور ماه بین 10 تا 15 درصد اجاره‌ها بالا رفته است که میتواند آثار پرداخت وام ودیعه مسکن باشد.
    چندی پیش اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره کمک ودیعه مسکن گفت: دو میلیون و 333 هزار و 11 نفر پیامک برای دریافت کمک ودیعه مسکن ارسال کردند که بخش عمده‌ای از این متقاضیان کد ملی معتبر نداشتند و هم اکنون 391 هزار و 600 نفر متقاضی واقعی هستند.


    محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در جدیدترین صحبت های خود اعلام کرد: از حدود 410 هزارنفری که مدارک خود را بارگذاری کردند 330 هزارنفر واجدشرایط شناخته شدند که از میان واجدان شرایط 54 هزار نفر به بانک‌ها معرفی شدند.

    بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی، 1300 پرونده در بانک‌ها تشکیل شده و 300 واحد وام نیز به متقاضیان واجدشرایط پرداخت شده است.

    به گفته محمودزاده تا پایان شهریور تمامی متقاضیان جهت دریافت وام ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

    وی یکی از شروط اصلی سرعت دادن به پرداخت ودیعه اجاره مسکن بارگذاری هرچه سریعتر مدارک متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir اعلام کرد تا امکان پالایش و معرفی آن‌ها فراهم شود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار