مدیران خودروعصر اعتبار

۴۴۲ هزار ملک دولتی شناسایی شد

عصر ساختمان- آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده در وزارت اقتصاد نشان می‌دهد تا مرداد ماه امسال حدود ۴۴۲ هزار ملک دولتی در سامانه جامعه اطلاعات دستگاه‌های اجرایی ثبت شده است.

۴۴۲ هزار ملک دولتی شناسایی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، گزارش عملکرد وزارت اقتصاد نشان می‌دهد در بخش مدیریت دارایی‌های دولتی تا مرداد ماه سال 99 بالغ بر 441 هزار 754 ملک دولتی ثبت شده که از این تعداد بیش از 23 هزار ملک آن در یک سال اخیر شناسایی و ثبت شد.

    چقدر ملک دولتی شناسایی شد؟

    در بخشی از این گزارش آمده است:‌ برای شناسایی اموال غیرمنقول دولت با ایجاد سامانه جامع اطلاعات دستگاه‌های اجرایی (سادا) و ایجاد حساب کاربری و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی تا مرداد سال 1399 تعداد 441754 ملک دولتی ثبت شده که از این تعداد 23754 ملک در یک ساله اخیر شناسایی و ثبت شده است.

    تثبیت مالکیت دولت در برخی اموال

    جزئیات این گزارش حکایت از آن دارد که طی یک سال منتهی به پایان مرداد ماه سال جاری 907 فقره گواهی برای مستند سازی اموال غیرمنقول دولتی به منظور تثبیت مالکیت دولت صادر شده است.

    7.5 میلیون قلم اموال منقول شناسایی شد

    طراحی سند مالکیت دولتی متمایز از اسناد عادی در حوزه اموال منقول، با اجرای نظام نوین اموال منقول غیرمصرفی و شیوه نامه شناسایی اموال دولت، اقدامات لازم به عمل آمد و از مرداد سال 98 تا مرداد سال 99 تعداد 7.5 میلیون قلم اموال منقول شناسایی و ثبت گردیده است.

    کاهش خودروهای دولتی

    در حوزه خودروهای دولتی، با هدف سیاست انقباضی برای کاهش تعداد خودروهای دولتی، در یک سال گذشته تعداد 1247 خودرو کاهش یافته است.

    مجوز فروش املاک مازاد

    وزارت اقتصاد اعلام کرد در راستای شناسایی اموال دستگاه‌های اجرایی بالغ بر 634 ملک مازاد شناسایی و مجوز فروش آن صادر شده است.

     پیش از این فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد گفته بود که دارایی دولت 7 میلیون میلیارد تومان  تخمین زده می‌شود که بیش از 2.8 هزار هزار میلیارد تومان شرکت دولتی ارزیابی و به روز شده داریم که قابلیت واگذاری دارند. اگر 20 درصد مازاد دارایی‌های دولت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عرضه کنیم مانند دارایی‌های پروژه امید شهر می‌توان رونق ایجاد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار