مدیران خودروعصر اعتبار

طرح اقدام ملی مسکن، ماموریت جدید بانک مسکن

عصر ساختمان- مدیرشعب بانک مسکن استان یزد با معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان یزد دیدار و گفتگو کرد.

طرح اقدام ملی مسکن، ماموریت جدید بانک مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، در این نشست پیشنهاداتی جهت سهولت استفاده متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از تسهیلات ارزان قیمت با استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم مطرح شد.

    مدیرشعب استان یزد با اشاره به تجربیات کسب شده در طرح مسکن مهر و پیشتازی استان یزد در اختتام طرح مسکن مهر افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های متولی، طرح اقدام ملی نیز با موفقیت و رضایت متقاضیان به پایان برسد.

    صیدنبی حیدریان در ادامه اظهار داشت: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن می‌توانند همزمان با واریز مبلغ ودیعه طرح اقدام ملی مسکن با سپرده گذاری در حساب صندوق پس انداز مسکن یکم بانک مسکن مبلغ تسهیلات دریافت شده طرح را به جای نرخ 18درصد با نرخ 8 درصد و در پروژه‌های در محل بافت فرسوده با نرخ 6 درصد تقسیط کنند.

    حیدریان در این نشست با اشاره به آمادگی بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بازآفرینی بافت فرسوده، گفت: بانک مسکن در راستای بازآفرینی بافت فرسوده و احیای بافت فرسوده شهری، مبلغ تسهیلات نوسازی و بازسازی در این مناطق را افزایش داده است.

    وی اظهار داشت: افزایش این تسهیلات می تواند بخش عمده‌ای از دغدغه متقاضیان ساخت و ساز در این بافت را کاهش دهد.

    حیدریان درباره میزان تسهیلات قابل پرداخت گفت: بر این اساس سازندگان شخصی تا سقف 80 میلیون تومان، سازندگان حرفه‌ای تا سقف 170 میلیون تومان و سازندگان حرفه‌ای که از فناوری نوین در ساخت و ساز استفاده می‌کنند تا سقف 220 میلیون تومان به ازای هر واحد می‌توانند از تسهیلات ساخت استفاده کنند.

    وی ادامه داد: نرخ سود این تسهیلات از محل قرارداد عاملیت که اداره کل راه و شهرسازی و ستاد بازآفرینی شهری منعقد شده 9 درصد، از محل بدون سپرده 18 و از محل اوراق گواهی تسهیلات 16 درصد خواهد بود.

    مدیرشعب بانک مسکن در این استان در ادامه اظهار داشت: متقاضیان استقاده از تسهیلات در بافت فرسوده در صورت استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم می‌توانند تا سقف 120 میلیون تومان تسهیلات با نرخ 6 درصد و بازپرداخت 12 ساله بهره‌مند شوند.

    وی افزود: متقاضیانی که به علت داشتن سابقه اخذ تسهیلات مسکن قادر به استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم نیستند می‌توانند در مناطق بافت فرسوده از تسهیلات ارزان قیمت این صندوق استفاده نمایند.

    معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان یزد ضمن استقبال از پیشنهاد ارائه شده توسط بانک جهت کاهش نرخ بازپرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن گفت: تمام ظرفیت‌های کشور برای اجرای این طرح و تبدیل آن به جریان پایدار تولید مسکن در کشور به خدمت گرفته شده است. در همین راستا تفاهم‌نامه‌های گوناگونی با سازمان‌ها، سازندگان و تامین کنندگان مصالح ساختمانی جهت تسریع روند اجرای طرح و همچنین کاهش قیمت تمام شده ساختمان‌ منعقد شده است.

    احسان خواجه رضایی در ادامه افزود: در استان یزد استقبال خوبی از تسهیلات و امکانات موجود برای طرح و پرداخت به موقع آورده نقدی متقاضیان باعث تامین مالی به موقع پیمانکاران سازنده شده و این خود در تکمیل به موقع واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن اثر بخش خواهد بود.

    خواجه رضایی ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن مقرر شده زمین‌ها در نقاط مرغوب شهرها و در مناطقی که تقاضای مسکن وجود دارد واگذار شود، تاکنون چند پروژه در یزد شروع به عمیلات ساختمانی کرده اند که پیشرفت قابل توجهی نیز داشته‌ است.

    وی در خصوص تسهیلات بازآفرینی بافت فرسوده گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان و شرکت بازآفرینی شهری آمادگی هرگونه همکاری با بانک مسکن در جهت اطلاع رسانی و تسهیل فرآیند اخذ این تسهیلات را دارد.

    معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان در این جلسه از بانک مسکن دعوت کرد تا با حضور در جلسه شورای مسکن استان که به ریاست معاون عمرانی استانداری تشکیل می شود ، پیشنهادات و امکانات بانک در خصوص تسهیل شرایط تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن با استفاده از تسهیلات و محصولات بانک را مطرح کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار