مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

آخرین آمار ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهای جدید ۲۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در مرحله برنامه ریزی و از این تعداد ۱۴۲ هزار واحد به مرحله انعقاد قرارداد، افتتاح حساب و ساخت رسیده است.

آخرین آمار ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: در مجموعه شهرهای جدید احداث 200 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن برنامه ریزی شده که در سه قالب  مشارکت با بخش خصوصی،  تفاهم نامه با دستگاههای دولتی و ثبت نام از متقاضیان انجام می شود.

    وی افزود: بیشترین پیشرفت را در واحدهای مشارکتی داشتیم که تاکنون احداث 37 هزار واحد قطعی شده و 18 هزار واحد انعقاد قرارداد صورت گرفته و آغاز شده است.

    طاهرخانی، قالب دیگر دارای پشتوانه مالی مناسب را تفاهم‌نامه با دستگاه‌های دولتی دانست و گفت: تفاهم‌نامه با بنیاد شهید و ایثارگران، آموزش و پرورش و نیروهای مسلح از جمله این برنامه ها است که خوشبختانه منابع مالی مناسبی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. به طور مثال تسهیلات 160 میلیون تومانی ایثارگران با نرخ سود 4 درصد که به منظور ساخت 12 هزار واحد پرداخت می شود می تواند کمک خوبی برای احداث مسکن ایثارگران عزیز باشد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین درباره احداث مسکن برای کارکنان وزارت دفاع تصریح کرد:  تسهیلات حکمت کارکنان ارتش به پروژه اقدام ملی متصل می شود. از سوی دیگر تعاونیهای ساخت مسکن وزارت دفاع بازوی قوی برای اجرای پروژه است. در این قالب نیز احداث 40 هزار واحد در شهرهای جدید برنامه‌ریزی شده که ما زمین و پروانه در اختیار وزارت دفاع قرار می‌دهیم و آنها افراد واجد شرایط را معرفی می‌کنند.

    وی اظهار کرد:  برنامه ساخت 40 هزار واحد برای کارکنان آموزش و پرورش نیز در دستور کار قرار دارد. در این بخش به هر واحد 70 میلیون تومان تسهیلات اختصاص می یابد و شرکت عمران،  تامین زمین، پروانه ساخت و اجرای پروژه را بر عهده دارد.

    طاهرخانی با اشاره به متقاضیان ثبت نام شده اظهار کرد: این نوع از قرارداد پروژه اقدام ملی وابستگی زیادی به آورده متقاضیان دارد که  در شهرهای جدید تاکنون 12 هزار و 547 نفر افتتاح حساب و 5779 نفر واریز وجه داشته‌اند.  در بین 18 شهر جدید که طرح اقدام ملی مسکن  در آن تعریف شده بیشترین افتتاح حساب از سوی متقاضیان به ترتیب مربوط به شهر جدید صدرا با 1955 فقره، سهند با 1663 فقره و هشتگرد با 1482 فقره بوده است.  از متقاضیان درخواست می کنیم برای پیشبرد روند ساخت واحدها نسبت به واریز به موقع آورده خود اهتمام داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار