مدیران خودروعصر اعتبار

چگونه وام مسکن ۴۰۰ میلیونی بگیریم؟

عصر ساختمان- امروز سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان در تهران، با افزایش ۶۰ درصدی از ۲۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

چگونه وام مسکن ۴۰۰ میلیونی بگیریم؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, چند ساعتی از تغییر تسهیلات وام مسکن جوانان می گذرد که این خبر واکنش های زیادی را در پی داشته است.

    امروز سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب پس‌انداز مسکن جوانان در تهران، با افزایش 60 درصدی از 250 میلیون تومان به 400 میلیون تومان رسید.

    همچنین سقف تسهیلات مذکور در شهر‌های بزرگ شامل کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه در پایان سال پانزدهم از 210 میلیون به 330 میلیون تومان افزایش یافت.

    این وام در سایر نقاط شهری نیز 184 میلیون تومان بود که به 290 میلیون تومان افزایش یافته است.

    میزان سپرده‌گذاری ماهانه در سال اول تا پانزدهم برای برخورداری از سقف تسهیلات تعلق گرفته به افتتاح‌کنندگان حساب در سال 99 به ترتیب با مبالغ 65 هزارتومان آغاز می‌شود و درنهایت با افزایش مبلغ در هر سال به مبلغ 247 هزار تومان در سال پانزدهم افزایش پیدا می کند.

    مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگاربانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جزئیات وام مسکن جوانان اظهار کرد: حساب جوانان, حسابی تدریجی است؛  به این معنا که وقتی شما  اقدام به افتتاح حساب می کنید  به انتخاب خودتان طی فواصل مختلف (یک ماه تا یک سال) باید مبلغی  به بانک  پرداخت کنید.

    وی ادامه داد: افراد می‌توانند بعد از مدت 15 سال افتتاح حساب اقدام به دریافت تسهیلات 400 میلیونی در تهران کنند. اگر فردی خواستار تسهیلات با ضرایب بیشتر باشد، باید مبلغ بیشتری به طور ماهانه به بانک بپردازد.
    بازپرداخت وام مسکن جوانان با 9 درصد سود
    مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن بیان کرد: بازپرداخت وام مسکن جوانان 20 ساله و باسود 9 درصد است.‌این وام محدوده سنی ندارد و همه افراد می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    ایزدی تصریح کرد: ما هروقت که فرصت  متعادل کردن تسهیلات  را با واحدهای مسکونی بیرون پیدا می‌کنیم, اقداماتی در این  زمینه انجام می دهیم. با توجه به افزایش قیمت مسکن در  بانک مرکزی پیشنهاد  افزایش سقف تسهیلات توسط بانک مسکن را موافقت کرده و وام مسکن جوانان 60 درصد افزایش یافت.
    گفتنی است؛ سپرده گذارانی که می‌خواهند بین 5 سال تا 15 سال از زمان سپرده گذاری خود از سقف تسهیلات مسکن جوانان استفاده کنند باید بیشتر از حداقل های تعیین شده واریز کنند .به طور مثال سپرده گذاری که بخواهد در پایان سال پنجم از سقف تسهیلات 210 میلیون تومان در شهر تهران بهره مند شود می باید در سال اول ماهانه مبلغ 610 هزار تومان واریز کند.

    همچنین سقف تسهیلات مذکور در سه گروه شهری شامل تهران، شهرهای بزرگ و سایر نقاط شهری در پایان سال پنجم از 150، 110 و 84 میلیون تومان به ترتیب به 210، 150 و 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

    برداشت از حساب پس‌انداز مسکن جوانان در هر مقطعی بلامانع است اما برداشت از حساب مذکور باید به صورتی باشد  که متوسط موجودی حساب از حداقل مبلغ تعیین شده توسط بانک مرکزی در هر سال ( که جداول آن در وبسایت بانک مسکن متناسب با سقف و واریزی‌های جدید تعیین شده در سال 99 به‌روز خواهد شد) کمتر نشود. همچنین پرداخت تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای احداث، تکمیل و خرید واحدهای مسکونی امکان‌پذیر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار