مدیران خودروعصر اعتبار

وام ودیعه مسکن به ۵۵ هزار مستأجر پرداخت شد

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون با معرفی حدود ۱۷۶ هزار نفر به بانک‌ها، بیش از ۵۵ هزار نفر توانستند تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کنند.

وام ودیعه مسکن به ۵۵ هزار مستأجر پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صداوسیما، محمود محمودزاده اظهار داشت: با توجه به درخواست مردم برای دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، هفته قبل مرحله دوم ثبت نام این تسهیلات را شروع کردیم که تا کنون 200 هزار نفر جدید در سامانه ثبت کردند.

    وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تا 30 مهرماه است گفت: افرادی که ثبت نام کردند بعد از گذراندن مراحل پایش در صورت واجد شرایط بودن، به کارتابل بانکی معرفی می‌شوند تا مراحل اخذ تسهیلات را طی کنند.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: وام ودیعه مسکن، یکی از تصمیماتی بود که امسال موجب شد شرایط قابل قبولی نسبت به رشد، اجاره داشته باشیم و توانستیم آن را کنترل کنیم.

    محمودزاده گفت: برای وام ودیعه مسکن با همت دولت 20 هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تخصیصی با موضوع کرونا در نظر گرفته شد این مصوبه در ستاد ملی کرونا و ستاد اقتصادی دولت تنظیم شد که بر اساس آن، قرار است به متقاضیان در شهر تهران 50 میلیون، در کلانشهرهایی که بیش از یک میلیون جمعیت دارند 30 میلیون و در سایر شهرهای کشور، 15 میلیون تومان بابت تمدید اجاره نامه پرداخت شود.

    تا کنون 55 هزار نفر وام ودیعه مسکن دریافت کردند

    وی افزود: در مرحله نخست ثبت نام وام ودیعه مسکن، یک میلیون و 800 هزار نفر به طور پیامکی ثبت نام کردند و بیش از 550 تا 560 هزار نفر اطلاعات خود را وارد سامانه کردند و این اطلاعات پایش شد.

    معاون مسکن و اقتصاد وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، سقف تمدید اجاره در تهران 25 درصد، برای کلانشهرها 20 درصد و برای سایر شهرها 15 درصد در نظر گرفته شد،، اما اخیراً مرکز آمار اعلام کرد افزایش نرخ اجاره به جای 25 درصدی که ستاد ملی کرونا تعریف کرده، 40 تا 41 درصد است این رقم مربوط به کل اجاره هاست یعنی اجاره‌های جدید به اضافه اجاره تمدید شده است.

    محمودزاده گفت: در صورتی که مصوبه ستاد ملی کرونا فقط، برای تمدید اجاره است و به طور کامل و حداکثر با دو درصد اختلاف بین 25 تا 27 درصد در تهران، در تمدید اجاره‌ها تفاوت داریم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: 41 درصدی که مرکز آمار اعلام کرده است مربوط به اجاره‌های جدیدی است که در این حوزه نرخ گذاری برای آن صورت نگرفته است.

    وی گفت: دو تصمیمی که برای کنترل بازار اجاره گرفته شد یکی تعیین سقف اجاره، و دیگری وام ودیعه مسکن، در مجموع تأثیر مثبتی بر بازار اجاره گذاشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو