مدیران خودروعصر اعتبار

بررسی آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

عصر ساختمان- با نزدیک شدن به سالروز وقوع زلزله آذربایجان شرقی مدیرکل بنیاد مسکن این استان آخرین وضعیت بازسازی و احداث واحد‌های مسکونی را تشریح کرد.

بررسی آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از میزان، حافظ باباپور در خصوص روند بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی باتوجه به نزدیک شدن به سالروز وقوع حادثه، اظهار کرد: در تاریخ 17 آبان 98 زلزله‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر بخش‌هایی از استان را لرزاند که در پی آن برخی از واحد‌های مسکونی دچار آسیب شدند.

    مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در توضیح خسارات وارد به واحد‌های مسکونی استان، گفت: کل واحد‌های تعمیری 3 هزار و 500 واحد بود که باتوجه به تأمین اعتبارات تا بهمن ماه سال 98 کار تعمیر واحد‌ها به پایان رسید و در دسترس افراد قرار گرفت.

    وی افزود: کل واحد‌های احداثی در شهرستان‌های سراب و میانه 3 هزار واحد مسکونی بوده است که پی‌کنی تمام واحد‌ها به طور کامل انجام شده است.

    باباپور در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر آرماتوربندی 98 درصد واحد‌ها انجام شده است و 97 درصد بتون ریزی و فوندانسیون واحد‌ها نیز به اتمام رسیده است.

    مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان اینکه اسکلت 96 درصد واحد‌ها تا کنون اجرا شده است، گفت: در حال حاضر دیوار چینی 68 درصد واحد‌ها انجام شده و اجرای سقف 88 درصد واحد‌ها به پایان رسیده است.

    وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه زمان وقوع زلزله در آبان ماه و اوایل شروع فصل سرما بوده است به همین خاطر روال انجام کار‌ها تا حدودی کُند شد و پس از آن بحث شیوع ویروس کرونا مطرح شد که با محدودیت تردد و کاهش مراجعات مردم همراه شد.

    باباپور با اشاره به روند صعودی قیمت مصالح ساختمانی در مدت اخیر، گفت: این روند نیز تأثیر بسزایی در مراحل بازسازی واحد‌ها داشته و در کنار همراه شدن فصل کاری کشاورزان با ساخت و ساز‌ها باعث شد در مجموع پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز‌ها در مناطق زلزله‌زده استان بین 75 تا 80 درصد پیشرفت کند که امیدواریم با مهار گرانی‌ها در بخش مصالح روند بازسازی‌ها هرچه سریعتر به پایان برسد.

    مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بحث سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی امور از سوی بنیاد مسکن انجام شده، گفت: عمده اقدامات از سوی مردم منطقه صورت گرفته است.

    وی افزود: تهیه اقلام عمده از جمله سیمان و میلگرد از سوی بنیاد مسکن انجام شده و نظارت‌ها به صورت رایگان در مناطق زلزله‌زده انجام شده است.

    باباپور در توضیح واحد‌های تحویلی به واجدین شرایط، گفت: از مجموع 3 هزار واحد احداثی بالغ بر هزار و 800 واحد تحویل متقاضیان شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی تأکید کرد: تا کنون اجرای سقف 88 درصد واحد‌های مسکونی انجام شده که امیدواریم تا شروع فصل سرما بتوانیم کار دیوارچینی واحد‌ها را نیز به اتمام برسانیم.

    وی در خصوص میزان تسهیلات اعطایی به زلزله‌زدگان استان، گفت: در مجموع حدود 80 میلیون تومان تسهیلات به واجدین شرایط پرداخت شده است که از این رقم حدود 30 میلیون تومان به صورت بلاعوض بوده است.

    باباپور در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر حدود 10 خانوار همچنان در کانکس‌ها اقامت دارند که قرار است با کمک خیرین کار واحد‌های مسکونی آن‌ها به اتمام برسد و این موضوع در اولویت قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار