مدیران خودروعصر اعتبار

بازار مسکن در محله‌های هدف اقشار متوسط

عصر ساختمان- مناطق ۴، ۵، ۷ تا ۱۴ محدوده سکونتی اقشار متوسط در شهر تهران محسوب می شود؛ در بین این مناطق کمترین قیمت به منطقه ۱۴ با میانگین ۱۹ میلیون و ۶۰۷ هزار تومان در هر متر مربع و بالاترین قیمت به منطقه ۵ با متوسط هر متر مربع ۳۳ میلیون و ۹۵۲هزار تومان تعلق دارد.

بازار مسکن در محله‌های هدف اقشار متوسط
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مناطق میانی شهر تهران جزو محدوده پرتقاضا محسوب می شوند که همواره از نظر تعداد معاملات در رتبه های بالا قرار دارند. در این بین منطقه 5 معمولا بیشترین تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن را به خود اختصاص می دهد که البته به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن در دی ماه فقط 397 فقره معامله مسکن در منطقه 5 انجام شد. با این حال منطقه 5 کماکان رتبه یک را از نظر تعداد معاملات دی ماه 1399 داشت. متوسط قیمت خانه در منطقه 5 که محله هایی همچون پونک، جنت آباد، باغ فیض، حصارک، پرواز، آپادانا، اکباتان، شهران، شهرزیبا، شاهین و بلوار فردوس را در بر گرفته بالغ بر 33 میلیون و 952 هزار تومان در هر متر مربع است که رتبه ششم قیمتی را در مناطق شهر تهران به خود اختصاص می دهد.

    منطقه 4 نیز که جزو مناطق پرتقاضا محسوب می شود در دی ماه امسال دومین رتبه را از نظر تعداد معاملات مسکن در شهر تهران به خود اختصاص داد. در منطقه 4 که وسعت زیادی دارد محله هایی همچون پاسداران، کاظم آباد، مجیدیه، شمس آباد، شمیران نو، ضرابخانه، شیان، تهرانپارس، حکیمیه، خاک سفید، قنات کوثر و نارمک شمالی قرار گرفته که دی ماه امسال 313 فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در این منطقه به امضا رسید. متوسط قیمت مسکن در منطقه 4 بر اساس معاملات دی ماه 1399 بالغ بر 28 میلیون و 588 هزار تومان بوده که رشد 92 درصد را نسبت به دی ماه پارسال نشان می دهد.

    یکی دیگر از محدوده های مورد نظر اقشار متوسط و پایین شهر تهران منطقه 10 است که دی ماه 1399 با 260 فقره معامله مسکن رتبه چهارم را از نظر تعداد معاملات شهر تهران داشت. قیمت هر متر خانه در منطقه 10 به طور متوسط 19 میلیون و 129 هزار تومان است که رشد 99 درصد را نسبت به دی ماه سال گذشته تجربه کرد. ساختار و بافت شهری متراکم، تراکم جمعیت بالا و البته فقدان فضای سبز مناسب از ویژگی های منطقه 10 محسوب می شود. این منطقه از شمال به خیابان آزادی، از غرب به خیابان شهیدان، از جنوب به خیابان قزوین و از شرق به بزرگراه نواب صفوی منتهی می شود. 

    منطقه 14 از مناطق محبوب قشر متوسط و پایین به حساب می آید. میانگین قیمت مسکن در منطقه 14 هم اکنون 19 میلیون و 60 هزار تومان در هر متر مربع است. این منطقه در دی ماه امسال رتبه پنجم را از نظر تعداد معاملات در بین مناطق 22 گانه شهر تهران به خود اختصاص داد که 235 فقره قرارداد خرید و فروش مسکن در آن به ثبت رسید و البته نسبت به دی ماه سال گذشته 89 درصد رشد یافت. از محله های گران قیمت منطقه 14 می توان به پرستار، ابوذر، نبی اکرم و شهدای گمنام اشاره کرد و البته در محله های دولاب و دلگشا قیمت مسکن مناسب تر است.

    از جمله دیگر محله های مورد نظر اقشار متوسط می توان به منطقه 7 شهر تهران اشاره کرد که رتبه ششم را از نظر تعداد معاملات به خود اختصاص می دهد. دی ماه 1399 تعداد 193 معامله مسکن در منطقه 7 انجام شده که کاهش 66 درصدی را نسبت به دی ماه سال قبل نشان می دهد. در حال حاضر متوسط قیمت مسکن در منطقه 7 که محله هایی همچون عباس آباد، نظام آباد، بهار، سهروردی، حشمتیه، قصر، کاج و امجدیه را در بر گرفته 25 میلیون و 849 هزار تومان است که از افزایش 103 درصد در مقایسه با دی ماه سال گذشته حکایت دارد.

    تقاضا برای خرید مسکن در منطقه 8 تهران هم نسبتا بالا است. در بین مناطق 22 گانه شهر تهران منطقه 8 هشتمین منطقه از نظر تعداد معاملات مسکن در دی ماه امسال بوده که 189 فقره قرارداد خرید و فروش خانه در این منطقه به ثبت رسیده است؛ هرچند نسبت به 650 معامله دی ماه سال گذشته کاهش 71 درصد را نشان می دهد. میانگین قیمت هر متر خانه در منطقه 8 طبق معاملات دی ماه 1399 بالغ بر 25 میلیون و 29 هزار تومان بوده که در مقایسه با دی ماه پارسال 96 درصد افزایش یافته است.

    قیمت مسکن در تهران متری 27.4 میلیون تومان

    بنابراین گزارش، دی امسال متوسط قیمت هر متر مسکن در شهر تهران 27 میلیون و 390 هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 1.8 و 98.3 درصد افزایش دارد. طبق اعلام بانک مرکزی همچنین تعداد معاملات انجام شده در دی ماه سال 1399 معادل 3.5 هزار فقره بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 67.1 درصد کاهش و در مقایسه با ماه قبل 37.6 افزایش را نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو