مدیران خودروعصر اعتبار

خانه‌های غرب تهران چند؟

آینده قیمت مسکن از نگاه مشاوران املاک

عصر ساختمان- آپارتمان‌های غرب تهران، میانگین از متری ۲۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و این رقم در برخی از محله‌ها به بیش از ۱۰۰میلیون تومان در هر متر مربع هم می‌رسد که در رتبه اول محله و سپس متراژ، سن بنا و... در تعیین قیمت واحدها موثر است.

آینده قیمت مسکن از نگاه مشاوران املاک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، قیمت مسکن در هر یک از نقاط تهران متفاوت بوده و در برخی از نقاط قیمت مسکن چند برابر قیمت مسکن در سایر مناطق و محله‌ها است؛ غرب تهران یکی از مناطق گران این شهر در حوزه مسکن است که آپارتمان‌ها در بسیاری از مناطق آن با قیمتی بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران معامله می‌شود. مناطق 2،5،21 و 22 در غرب تهران قرار گرفته است که قیمت مسکن در هر یک از آنان متفاوت است.

    پونک، صادقیه، گیشا، ستارخان، مرزداران، شهر زیبا، طرشت، شهرک غرب، سعادت آباد، تهرانسر، شهران، شهرآرا، جنت آباد، و... از محله‌های معروف در غرب تهران محسوب می‌شود که در ادامه به بررسی قیمت مسکن در هر یک از این محله‌ها خواهیم پرداخت.

    لازم به ذکر است؛ قیمت‌هایی که در ادامه می‌آید براساس اعلام برخی از کارشناسان مشاور املاک در هر یک از این محله‌ها بوده و ممکن است واحدهایی با قیمت‌ها بالا و یا پایین‌تر نیز در این محله‌ها قیمت‌گذاری شود.

    پونک محله‌ای در شمال غرب تهران است که قیمت مسکن در آن برای واحدهایی که دارای همه امکانات نظیر پارکینگ، انباری، آسانسور هستند و مالک نیز زمان کافی برای فروش ملک دارد، از متری 30میلیون تومان شروع می‌شود؛ واحدهای نوساز این محله نیز از متری 45میلیون تومان قیمت می‌خورد؛ یک دستگاه آپارتمان 63متری و 3سال ساخت در کمالی متری 44میلیون تومان قیمت‌ دارد؛ واحدی 105متری و 4سال ساخت در همیلا نیز متری 40میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    قیمت مسکن در محله صادقیه
    صادقیه از دیگر محله‌های غرب تهران در منطقه2 شهرداری است؛ واحدهای نوساز این محله از متری 35میلیون تومان و واحدهای قدیمی‌تر آن نیز از متری 30میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که ممکن است ارقام بالا و یا پایین‌تر نیز در آن قیمت‌گذاری شود. یک واحد آپارتمان 100متری و 10سال ساخت در گلناز شمالی متری 35میلیون تومان قیمت دارد؛ برای خرید واحدی 110متری و 6سال ساخت در میدان خبرنگار نیز 3میلیارد و 200میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است.

    قیمت مسکن در طرشت
    طرشت محله‌ای در منطقه2 شهرداری تهران است که قیمت مسکن در آن در بازه متوسط و گاه بالایی قرار دارد؛ قیمت واحدهای نوساز طرشت از متری 30میلیون تومان و واحدهای قدیمی‌تر آن نیز از متری 25میلیون تومان اعلام می‌شود که سن بنا، متراژ، کوچه، خیابان و... نیز در تعیین قیمت مسکن دخیل بوده و ممکن است این رقم تغییر یابد. واحدی 90متری و 20سال ساخت در بلوار صالحی متری 24میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین واحدی 80متری و 10سال ساخت در بلوار سنا با قیمت 2میلیارد و 500میلیون تومان به فروش می‌رسد.

    قیمت مسکن در سعادت آباد و شهرک غرب
    سعادت آباد و شهرک غرب از محله‌های گران قیمت در غرب تهران محسوب می‌شود و قیمت مسکن در این دو محله از سایر محله‌های غربی بسیار بالاتر است و می‌توان گفت جز گران‌ترین محله‌های تهران هستند؛ قیمت مسکن در این دو محله تقریبا به یکدیگر نزدیک بوده و کوچه، خیابان، امکاناتی که آپارتمان دارد، متراژ و ... از عواملی است که قیمت مسکن در این دو محله را تعیین می‌کند و بر اساس آن برخی واحدها گرانتر و برخی واحدها ارزان‌تر معامله می‌شود.

    واحدهای نوساز این دو محله از متری 60میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و به بالای 100میلیون تومان در هر متر مربع نیز می‌رسد. در خصوص قیمت واحدهای قدیمی‌تر نیز شرایط ملک در تعیین قیمت مسکن موثر است؛ برای مثال برخی واحدهای قدیمی ممکن است امکاناتی داشته باشند که سبب شود تا ملک با قیمتی برابر با واحدهای نوساز معامله شود؛ یک واحد آپارتمان 160متری و 5سال ساخت در بلوار 24متری با قیمت 90میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد.

    قیمت مسکن در گیشا و ستارخان
    گیشا و ستارخان از دیگر محله‌های غرب تهران در منطقه2 شهرداری محسوب می‌شود؛ قیمت مسکن در محله گیشا بسیار بالاتر از ستارخان بوده و در این محله واحدهایی با قیمت بسیار بالا معامله می‌شود؛ این در حالی است که قیمت مسکن در ستارخان به طور کل در بازه متوسطی قرار دارد.

    واحدهای نوساز محله گیشا از متری 50میلیون تومان و واحدهای نوساز محله ستارخان نیز از متری 30میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. برای مثال واحدی 85متری و 14سال ساخت در ستارخان متری 30میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین یک خانه 88متری و 10سال ساخت در گیشا متری 55میلیون تومان به فروش می‌رسد. این واحد در خیابان‌های زوج گیشا (کوی نصر) قرار دارد.

    قیمت مسکن در تهرانسر
    تهرانسر یکی از محله‌های غرب تهران در منطقه18 شهرداری است؛ قیمت واحدهای نوساز این محله از متری 25میلیون تومان شروع می‌شود. یک خانه 85متری و نوساز در بلوار گلها متری 27میلیون تومان قیمت خورد؛ همچنین قیمت یک خانه 60متری و 5سال ساخت در بلوار تهرانسر 25میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شد.

    قیمت مسکن در جنت آباد
    جنت آباد محله‌ای در غرب تهران است که در منطقه5 شهرداری تهران قرار دارد؛ قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز از متری 40میلیون تومان و برای واحدهای قدیمی نیز از متری 25میلیون تومان شروع می‌شود؛ واحدی 90متری و نوساز در جنت آباد شمالی با قیمت 40میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد؛ همچنین جهت خرید واحدی 75متری و نوساز در جنت آباد مرکزی 2میلیارد و 800میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است.

    قیمت مسکن در زیبادشت
    زیبادشت محله‌ای در منطقه22 شهرداری تهران است؛ قیمت مسکن در این محله بالا است و واحدهای نوساز آن از متری 35میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود؛ یک واحد آپارتمان 70متری و 10سال ساخت در این محله با قیمت 28میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد.

    قیمت واحدهای نوساز مرزداران از متری 45میلیون تومان، واحدهای نوساز در شهران از متری 30میلیون تومان و واحدهای نوساز شهرزیبا نیز از متری 30میلیون تومان شروع می‌شود؛ البته این ارقام میانگین قیمت‌های اعلامی بوده و ممکن است واحدهایی با قیمت پایین‌تر نیز در هر یک از این محله‌ها عرضه شود.

    قیمت مسکن در سایر محله‌ها نیز بازه‌های متنوعی دارد و باتوجه به گستردگی غرب تهران می‌توان واحدهایی با قیمت‌هایی بسیار متنوع در این حیطه معامله کرد. به گفته کارشناسان مشاور املاک که در غرب تهران فعالند، معاملات مسکن در غرب تهران در رکود قرار دارد که البته این رکود در سایر نقاط تهران نیز صادق است.

    برخی از کارشناسان مشاور املاک در غرب اذعان دارند که باتوجه به رکود بازار مسکن، قیمت مسکن نیز در غرب تهران کاهش داشته و در صورت تداوم رکود، قیمت مسکن نیز همچنان روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد؛ اما برخی دیگر معتقدند به علت افزایش قیمت مصالح برای مالک به صرفه نیست که واحد خود را به قیمت پایین بفروشد و قیمت مسکن کاهش نداشته؛ تنها برخی از مالکان مجبور شدند تا واحد خود را برای اینکه سریع‌تر به فروش برسد، با قیمتی پایین قیمت‌گذاری کنند که به زودی قیمت‌ها مانند قبل روند افزایشی خود را در پیش خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو