مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پرداخت ۲۰ میلیون تومان تسهیلات به زلزله زدگان

آواربرداری در سی سخت آغاز شد

عصر ساختمان- اسلامی گفت: ۲۰ میلیون تومان به زلزله زدگان استان کهگیلویه و بویراحمد برای اسکان موقت پرداخت خواهد شد.

پرداخت ۲۰ میلیون تومان تسهیلات به زلزله زدگان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه خدا را شاکر هستیم که زلزله سی سخت که چهارشنبه شب رخ داد تلفات جانی نداشته و همه هموطنان در شهر سی سخت سالم هستند، گفت:رییس جمهور تاکید کرده که امداد رسانی به زلزله زدگان به صورت کامل انجام شود و با سازمان دهی به موقع مردم به فوریت به زندگی طبیعی خود بازگردند.

    او ادامه داد: با ستاد مدیریت بحران استانی و ستاد ملی کشور درباره تمامی ابعاد این زلزله جلسات متعددی تشکیل شده و با تقسیم منطقه به 9 بخش امداد رسانی ها را آغاز کرده ایم.

    اسلامی بیان کرد: سعی کرده ایم خانه به خانه، چادر و پتو برای اسکان موقت و اقلام خوراکی برای 72 ساعت و وسایل گرمایشی توزیع کنیم و برای روستاها هم این برنامه را در دستور کار خود قرار داده ایم.

    وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: آواربرداری در مسیرهای حیاتی و شریانی را آغاز کرده ایم و و اقدامات لازم برای برقرار کردن آب و گاز و تلفن هم انجام شده است.

    اسلامی با بیان اینکه بنیاد مسکن ارزیابی از منطقه را آغاز کرده و تا فردا هیچ واحد مسکونی ارزیابی نشده باقی نمی ماند، افزود: گزارش های خودمان را از طریق ستاد بحران به جلسه هئیت دولت تقدیم که پس از تصویب مصوبات به استان ها واگذار می شود.

    اسلامی تاکید کرد: البته ما منتظر مصوبات هیئت دولت نمی مانیم و با همکاری و اقدامات بنیاد مسکن کار برای آوار برداری و اسکان موقت زلزله زدگان را آغاز کرده ایم که خوشبختانه امروز هم شرایط آب هوایی مناسب و آفتابی بوده و روحیه مردم خوب است.

    او همچنین درباره پرداخت تسهیلات برای اسکان موقت هم گفت: 20 میلیون تومان برای اسکان موقت به زلزله زدگان سی سخت تقدیم می شود تا در دوره موقت برای ساخت واحدهای مسکونی استفاده کنند که به نظرم این طرح جذاب باشد و مردم بتوانند این مبلغ را با نیازهای خود  انطباق دهند و در صورت نیاز تصمیم دیگری اتخاذ کنند.

    او اظهار کرد: امروز با توجه به دستور رئیس جمهور برای بازدید و ارزیابی از آخرین وضعیت مردم مناطق زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد آمادم تا با بررسی میزان خسارت وارد شده به واحدهای مسکونی و مسیرهای اصلی و فرعی اقدامات لازم برای بازساری هرچه سریعتر در دستور کار دولت و دستگاه های مسئول قرار بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار