مدیران خودروعصر اعتبار

تعدیل قیمت در بازار مسکن

عصر ساختمان- مالکی که قیمت مسکن خود در منطقه پاسداران را ۱۳.۵ میلیارد تومان برای فروش تعیین کرده بود در پای معامله آن را به قیمت ۱۰.۵ میلیارد تومان فروخت. مشاوران املاک می‌گویند فروشندگانی که قصد فروش ملک خود تا قبل از عید را دارند قیمت‌های فروش را پایین آورده‌اند.

تعدیل قیمت در بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایران، مشاوران املاک می‌گویند، این روزها بیشتر خریداران واقعی در بازار خرید و فروش مسکن حضور دارند و در این شرایط هم مالکانی که واقعاً قصد فروش ملک دارند با خریدار کنار می‌آیند و پای معامله تخفیف خوبی برای فروش درنظر می‌گیرند.

    در بنگاهی در منطقه پاسداران، صاحبخانه‌ای که قیمت فروش ملک خود را 13.5 میلیارد تومان به بنگاه اعلام کرده بود در نهایت آن را به قیمت 10.5 میلیارد تومان فروخت. صاحب بنگاه با اشاره به خرید و فروش‌های مسکن در روزهای پایانی سال گفت: با توجه به اینکه در این موقع سال خریداران و فروشندگان واقعی هستند یعنی قصدشان واقعاً خرید یا فروش تا قبل از سال جدید است، به همین دلیل برای جوش خوردن معامله معمولاً قیمت نهایی با قیمت اولیه متفاوت است و با موافقت فروشنده، ملک با قیمت پایین‌تری فروخته می‌شود.

    در ماه‌های پایانی سال، برخلاف ماه‌های آغازین، معمولاً خرید و فروش مسکن رونق بیشتری دارد و خریداران مصرفی و فروشندگان پول‌لازم در این ایام حضور پررنگی در بازار مسکن دارند اما در سال‌های اخیر با توجه به خیز قیمت ملک، رونق معاملات پایانی سال تحت‌الشعاع افزایش قیمت‌ها قرار گرفته و معاملات به پررونقی معمول در روزهای پایانی سال نیست.

    آمار رسمی
    اما آمار رسمی از بازار مسکن در بهمن ماه، با آمار غیررسمی متفاوت است. بر‌اساس اطلاعاتی که بانک مرکزی از بازار مسکن منتشر کرده در بهمن‌ماه قیمت مسکن در شهر تهران روند افزایشی را نشان می‌دهد. این گزارش افزایش قیمت هر متر آپارتمان در شهر تهران در ماه بهمن را 3.6 درصد بیشتر از دی‌ماه اعلام کرده است. بر این اساس در بهمن امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 28 میلیون و 389 هزار تومان بود درحالی‌که ماه گذشته (دی 99) این شاخص متری 27 میلیون و 386 هزار تومان بود. از سوی دیگر، در بهمن سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 14 میلیون و 397 هزار تومان بود که در بهمن امسال رشد 97.2 درصدی در قیمت مسکن را شاهد بوده‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار