مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر کشور:

بیمه منازل مسکونی از فروردین ۱۴۰۰ اجباری است

عصر ساختمان- معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: تمام مالکان ساختمان ها در سراسر کشور از ابتدای فروردین سال آینده مکلف به بیمه اجباری ساختمان مسکونی خود هستند.

بیمه منازل مسکونی از فروردین ۱۴۰۰ اجباری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، اسماعیل نجار روز سه شنبه در نشست مدیریت بحران استان ایلام اظهار داشت: مالکان باید از طریق فیش های برق که به اسم آنهاست از طریق موسسه های بیمه گر ملک خود را بیمه کنند.

    وی افزود: قانون بیمه اجباری ساختمان های مسکونی توسط مجلس به تصویب رسید و در صورت بروز هرگونه خسارتی بیمه ها موظف به پرداخت خسارت به مالکان ابنیه آسیب دیده هستند.

    معاون وزیر کشور تاکید کرد: طبق مصوبه قانون سه گروه مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند اما تنگدستی و اعصار آنها اثبات شده باشد، معاف از پرداخت حق بیمه هستند و دولت حق بیمه انها را پرداخت می کند.

    نجار یادآور شد: مقاوم سازی ساختمان ها و کاهش بار مالی و هزینه های دولت از اولویت های مسوولان است.

    وی اضافه کرد: دستگاه های مشمول ماده 2 مکلف به طراحی پیشنهادات در زمینه راه های پیشگیری از حوادثی چون سیل و زلزله بودند و دولت با جمع آوری این پیشنهادات بهترین و جامع ترین موارد عملی را برای اجرا به استان ها و دستگاه ها ابلاغ می کند.

    رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نهادها و دستگاه های مختلف در زمان بروز حوادث عملکرد قابل قبولی در خدمات رسانی به حادثه دیدگان داشته اند، ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساختمان هایی متناسب با استانداردها و مقاوم به حوادث طبیعی را احداث کرده است.

    نجار به وضعیت استان ایلام هم اشاره کرد و اظهار داشت: احداث طرح های آبخیزداری، آبخوان داری و نهال کاری در استان ایلام باعث شده است که سیلاب ها و روان آب ها مدیریت و مهار شود.

    وی افزود: اگر طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری با مشارکت مردم و اقتصادی شود، زمینه حفظ و احیای عرصه های طبیعی توسط خود مردم فراهم می شود.

    معاون وزیر کشور ادامه داد: ایلام پیشروترین استان کشور در حوزه ایجاد طرح های آبخیزداری و جنگل کاری با ایده های نوین و موفق است که باید این طرح های کاربردی در دیگر استان های کشور اشاعه داده شود.

    اسماعیل نجار صبح امروز از مسیر زمینی حمیل و از طریق کرمانشاه وارد استان ایلام شده است و برنامه های دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، بازدید از روستای چم شیر عرب رودبار واقع در شهرستان سیروان و افتتاح مسکن های ساکنان این روستا و بازدید از نهالستان های مهران و درختکاری را در سفر یک روزه وی به استان ایلام گنجانده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار