مدیران خودروعصر اعتبار

کمبود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در کشور

عصر ساختمان- نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گفت: در کشور کمبود حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی وجود دارد که زمینه ساز انباشت تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت شده است.

کمبود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه نیاز سالانه کشور به مسکن حدود یک میلیون واحد است که باید در بخش‌های مختلف کشور ساخته شود، گفت: با برنامه‌ریزی که انجام شده دولت باید اجرای آن را در دستور کار خود قرار دهد و بخش خصوصی هم وظیفه ساخت این واحد‌ها را بر عهده دارد.

    او ادامه داد: متاسفانه در یکی دو سال گذشته به دلیل آنکه تولید مسکن در کشور کمرنگ شده ساخت این یک میلیون واحد به مرحله اجرایی نرسیده و تنها از این تعداد حدود 300 هزار واحد ساخته شده است.

    نایب رئیس انجمن انبوه سازان با بیان اینکه در 5 تا 6 سال گذشته شاهد کاهش چشمگیر تولید مسکن بودیم و و همین امر موجب افزایش قیمت مسکن شده است، گفت: با توجه به آنکه سالانه 700 هزار کمبود تولید مسکن داریم و در 5 سال گذشته ما شاهد انباشت تقاضا بوده‌ایم بنابراین در مجموع حدود 3 هزار و 500 واحد مسکونی در کشور کمبود داریم.

    او اظهار کرد: در پنج سال گذشته با انباشت تقاضا در کشور روبه‌رو بودیم و همین نا متعادل شدن بین عرضه و تقاضا خود باعث رشد قیمت مسکن در کشور شده است.

    نایب رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران توضیح داد: دولت برای جلوگیری از انباشت تقاضا و افزایش تولید پروژه طرح اقدام ملی مسکن را در دستور کار خود قرار داد و این طرح هم همانند مسکن مهر  برای ایجاد ثبات در قیمت مسکن و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا در دستور کار قرار گرفت.

    رهبر توضیح داد: در دولت نهم و دهم دولت برای کنترل قیمت‌ها در بازار و افزایش تولید طرح مسکن مهر را کلید زد در این دولت هم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن را کلید زد که در قالب این طرح 400 هزار واحد مسکن ساخته خواهد شد.

    او با تاکید بر اینکه هم اکنون بازار مسکن نیازمند افزایش تولید است گفت: باید دولت اقدامات لازم در راستای افزایش تولید و همچنین طرح نوسازی بافت‌های فرسوده را در دستور کار خود قرار دهد که این اقدامات خود نقش موثری در بهبود وضعیت تنطیم بازار مسکن و همچنین ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار