مدیران خودروعصر اعتبار

مردم نگران ثبت واحد‌های مسکونی خود نباشند

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم نگران ثبت واحد‌های مسکونی خود در سامانه املاک و اسکان نباشند.

مردم نگران ثبت واحد‌های مسکونی خود نباشند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ آقای محمد اسلامی امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه کمیسیون عمران مجلس به طرح جامع ثبت نام املاک و اسکان اشاره کرد و افزود: مردم نگران نباشند واحد‌های مسکونی خود را ثبت کنند، اگر واحدی اضافه برای فرزندان خود و یا در شهرستانی دارند، امکان نگرانی از ثبت آن وجود ندارد.

    آقای اسلامی اظهار داشت: ثبت نام در طرح جامع املاک و اسکان کشور یک تکلیف قانونی و هدف از آن جلوگیری از هر گونه سوداگری از قیمت‌های لجام گسیخته، اجاره بها و مسکن است.

    وی افزود: این که برخی‌ها مسکن را به عنوان کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند، اجرای این طرح باعث می‌شود تا مسکن به عنوان کالای مصرفی دیده شود و در این صورت مورد حمایت در شرایط بازار مصرف کنندگان قرار خواهند گرفت.

    وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: براساس آمار سال گذشته یک میلیون و 300 واحد مسکونی به سازمان امور مالیاتی به عنوان واحد‌های خالی از سکنه معرفی شد، با نام نویسی در سامانه املاک و اسکان کشور تعادل در عرضه و تقاضا برقرار می‌شود و افراد نمی‌توانند منازل خود را خالی نگه دارند.

    آقای اسلامی تاکید کرد: در تولید انبوه مسکن که شامل مشاغل سازندگان حوزه مسکن می‌شود انبوه سازان از این طرح مستثنی هستند و هدف از اجرای این طرح مبارزه با پولشویی در بخش صنعت و مسکن است.

    وزیر راه و شهرسازی بار دیگر تاکید کرد: مردم واحد‌های خود را در طرح جامع املاک و اسکان ثبت کنند و نگرانی در این زمینه نداشته باشند؛ افرادی که واحد‌های مسکونی زیاد نیز دارند و نیز چنانچه به دنبال ساخت و ساز باشند براساس دستورالعمل طرح اقدام ملی مسکن با نرخ واقعی زمین در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

    آقای اسلامی همچنین با اشاره به تمدید قرارداد‌های مستاجران در شرایط کرونا گفت: همچنان عدم اسباب کشی از سوی مستاجران مصوبه ستاد ملی کرونا به شمار می‌رود و مسئله افزایش قیمت‌ها در سال جدید در ستاد کرونا تعیین تکلیف و افزایش مجاز اعلام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار