معاون وزیر راه و شهرسازی:

شهرجدید گلبهار با ارزش افزوده مناسب روبه رو می شود

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: اقدامات ارزشمندی برای شهرجدید گلبهار در حال اجراست، ایتالیا نیز برای ساخت بیمارستان در این شهر اعلام آمادگی کرده و می توان گفت گلبهار در آینده با ارزش افزوده مناسب روبه رو می شود.

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

شهرجدید گلبهار با ارزش افزوده مناسب روبه رو می شود

به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، محسن نریمان روز چهارشنبه در مراسم معرفی مدیرعامل جدید شرکت عمران شهر جدید گلبهار افزود: با توجه به شاخصهای زیست محیطی و منابع این شهر می تواند به عنوان شهر سالم، دائمی، پویا و پایا برای شهرهای اطراف نیز جاذبه داشته باشد.
وی ادامه داد: با جمعیت ساکن در گلبهار و فضاهایی که مهیا است برای افرادی که می خواهند برای مردم فعالیتی انجام دهند گلبهار دارای ظرفیت مناسبی می باشد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: در عمر شهر جدید گلبهار از سال 1370 تاکنون 30 مدرسه افتتاح شده که 10 مدرسه آن در دوران دولت یازدهم دایر شده است.
وی به موضوع آرامستان شهر گلبهار هم اشاره و بیان کرد: نبود آرامستان نقصی است که افقهای روشن این شهر را خدشه دار می کند و باید با همکاری همه دستگاهها این موضوع حل شود.
معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: شهرجدید گلبهار به لحاظ امنیتی شرایط مثبت و قابل قبولی دارد و از نظر ظرفیت اقتصادی نیز در حدی است که در پنج تا 10 سال آینده ارزش افزوده در آن بالاترین ارقام در بین شهرهای خراسان رضوی خواهد بود.
محمد مقدوری افزود: در گلبهار به ارائه خدمات شهری مناسب نیز توجه شده چنانکه در موضوع قطار شهری مشهد - گلبهار - چناران اعتبار ردیف آن از 150 میلیارد ریال به هزار میلیارد ریال افزایش و پس از کسر 10 درصد تمام 900 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
سرپرست شرکت عمران شهر جدید گلبهار هم گفت: 23 هزار و 221 واحد مسکن مهر در این شهرجدید طی فعالیت دولت تدبیر و امید تحویل متقاضیان شده که 91،5 درصد واحدهای مسکن مهر را شامل می شود.
سعید حاجی محمدی افزود: از مجموع 39 هزار و 836 واحد مسکن مهر شهر گلبهار 2 هزار و 154 واحد آن در دولت قبل ساخته شد.
وی ادامه داد: از 14 هزار و 461 واحد باقی مانده 422 واحد تعهدات وزارت راه و شهرسازی است که تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.
او گفت: قطار شهری مشهد- گلبهار- چناران نیز در گذشته هشت و نیم کیلومتر قرارداد داشت که 28،5 کیلومتر دیگر نیز به آن اضافه شده و اعتبار خوبی نیز گرفته است.
در این مراسم هومن گریوانی به عنوان مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید گلبهار معرفی شد.
شهرجدید گلبهار که برای جمعیت 200 هزار نفر و قابل توسعه تا 400 هزار نفر اجرا شده با وسعت چهار هزار هکتار در 35 کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد - قوچان واقع است. ایجاد این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور کنترل توسعه پیوسته این شهرها، هدایت اسکان جمعیت در محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمینهای کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت، سال 1372 به عنوان نخستین مصوبه 'طرح جامع شهرهای جدید' به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

برچسب ها

وزیر راه و شهری سازیساخت بیمارستان
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا