اختصاص وام ۳۰۰ میلیون دلاری بانک توسعه اسلامی به ازبکستان

عصر ساختمان- بانک توسعه اسلامی برای ساخت خانه‌های مسکونی در مناطق روستایی ازبکستان به این کشور ۳۰۰ میلیون دلار وام می‌دهد.

سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

اختصاص وام ۳۰۰ میلیون دلاری بانک توسعه اسلامی به ازبکستان

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، بانک توسعه اسلامی برای ساخت خانه‌های مسکونی در مناطق روستایی ازبکستان به این کشور 300 میلیون دلار وام می‌دهد.

این وام برای ساخت بیش از 6 هزار و 400 خانه مسکونی برای 30 هزار شهروند ازبکستان در 6 منطقه این کشور در سال‌های 2017 و 2021 میلادی هزینه خواهد شد.

بانک توسعه اسلامی و دولت ازبکستان قرارداد 300 میلیون دلاری‌ را برای حمایت از ساخت خانه‌های مسکونی در اماکن روستایی‌ امضا کردند.

این قرارداد روز گذشته توسط «باتر خواجه‌یف» وزیر دارایی ازبکستان و «هشام طالب معروف» مدیر دفتر منطقه‌ای بانک توسعه اسلامی به امضا رسید.

در چهارچوب این طرح 110 کیلومتر و 500 متر جاده‌ داخلی و همچنین 198 کیلومتر سیستم آبیاری احداث می‌شود.

در نوامبر سال 2014 میلادی توسط دولت ازبکستان و بانک توسعه اسلامی قرارداد وامی به ارزش 100 میلیون دلار مبنی بر تأمین مالی ساخت یک هزار و 415 خانه استاندارد در اماکن روستایی استان‌های «تاشکند»، «سمرقند» و «فرغانه» به امضا رسید.

در اکتبر سال 2016 میلادی «شوکت میرضیایف» برنامه ساخت خانه‌ها در اماکن روستایی را در سال‌های 2017 و 2021 میلادی‌ به تصویب رساند.

در چهارچوب برنامه‌های یادشده در سال 2017 میلادی برنامه‌ریزی می‌شود 15 هزار خانه مسکونی و آپارتمان‌های جدید به مساحت بیش از یک میلیون متر مربع احداث شود.

هزینه این ساخت و سازها در سال جاری میلادی نزدیک به 700 میلیون دلار است. 

ازبکستان در سال 2003 میلادی به بانک توسعه اسلامی پیوست و این بانک تاکنون به ازبکستان برای انجام بیش از 26 طرح در زمینه‌ بهداشت، آموزش، آبیاری و اصلاح زمین، انرژی، کشاورزی و توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای بیش از یک میلیارد و 400 میلیون دلار وام داده است.

برچسب ها

وام مسکنواحد مسکونی
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا