رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران؛

عمارت هفت تن نیاز به مرمت دارد

عصر ساختمان- وضعیت و نمای بیرونی خانه کوچه هفت تن معروف به عمارت آنتیک بیانگر آن است که این بنای تاریخی از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷:۰۰

عمارت هفت تن نیاز به مرمت دارد

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، حسن خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در این خصوص گفت: براساس گزارش کارشناسان کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران مشخص شد این بنا متعلق به دوران قاجار است و در تاریخ یکم مهرماه 1382 با شماره ثبت 10414 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی افزود: عمارت تاریخی هفت تن که در امتداد جنوبی چهارسوق بزرگ، ضلع شرقی راسته بازار مسگرها واقع شده است هم اکنون در اختیار مالک خصوصی است و نیاز به مرمت دارد، از این رو باید در راستای احیاء این بنای ارزشمند اقدامات لازم صورت گیرد تا بنا از بین نرود.

به گفته رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش برخی اخبار مبنی بر تخریب و تغییر کاربری این عمارت تاریخی به پاساژ مطرح شده بود که تا کنون این موضوع تائید نشده است و از آن جایی که بنا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، تخریب آن غیر قانونی بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می‌شود. 

به گفته وکیل یکی از مالکان، این خانه سه مالک شخصی دارد که هرکدام به ترتیب، یک، دو و سه دنگ سهم دارند؛ هر سه نفر با توافق تصمیم برآن دارند تا عمارت را به فروش برسانند، چراکه هزینه کافی برای مرمت و احیاء این خانه تاریخی در دست نیست و در گذشته آثار ارزشمندی که در این عمارت وجود داشت، سرقت شده است. از این رو مالکان به منظور حفظ و نگهداری بنا تصمیم به فروش آن گرفته اند.

برچسب ها

مرمتآثار تاریخیشورای شهر
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا