مدیران خودروعصر اعتبار

پیشنهادهای ایمیدرو برای رونق صنعت فولاد؛

اعطای جایزه صادراتی تا مقاوم سازی ساختمان ها

عصر ساختمان:رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) برای خارج شدن صنعت فولاد از رکود و رونق آن، مواردی ازجمله اعطای جایزه صادراتی و مقاوم سازی ساختمان ها را پیشنهاد کرد.

اعطای جایزه صادراتی تا مقاوم سازی ساختمان ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با اشاره وضعیت نامطلوب فولادسازان داخلی در تامین نقدینگی و انباشته شدن حدود سه میلیون تن محصولات فولادی در انبارها، اظهار کرد: برای خروج از وضعیت رکود فولادسازان، 6 پیشنهاد شامل اعطای جایزه صادراتی، افزایش تعرفه واردات فولاد، فعال کردن حوزه مسکن، تغییر سبک ساختمان سازی و مقاوم سازی ساختمان ها، اعطای تسهیلات خرید برای این حوزه مانند صنعت خودرو و کاهش هزینه های تولید می تواند اثربخش باشد.
    رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: کشور چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده فولاد جهان در سال جاری با افت جدی در نرخ رشد اقتصادی (کمتر از هفت درصد) مواجه و به تبع آن بازارهای جهانی صنعت فولاد با چالش روبه رو شده اند.
    وی ادامه داد: این کشور با اعمال تسهیلات حمایتی برای تولیدکنندگان خود نظیر اعطای جوایز صادراتی و دامپینگ، توانسته صادرات فولاد را در حدود هشت ماه اخیر از 30 به 100 میلیون تن افزایش دهد.
    به گفته این مسئول، اعطای جایزه صادراتی برای تولیدکنندگان فولاد ضروری است و باید تعرفه واردات فولاد از 15 تا 20 درصد فعلی به میزان موثری افزایش یابد، زیرا کشورهای مختلف از جمله آمریکا و حتی کشورهای اطراف مانند ترکیه و هند عوارض 40 درصدی بر واردات فولاد اعمال می کنند.
    کرباسیان یادآور شد: سال گذشته حدود سه میلیون تن محصولات فولادی صادر شد و امسال نیز با وجود دامپینگ ها، صادرات مناسب خواهد بود؛ اما با حمایت های صادراتی، تولیدکنندگان نه تنها می توانند صادرات و تامین ارز داشته باشند بلکه قادر خواهند بود در بازارهای جهانی حرکت کنند.
    ِوی، فعال کردن حوزه مسکن را از جمله پیشنهادهای لازم برای رونق صنعت فولاد برشمرد و تصریح کرد: فعال شدن این حوزه منجر به رونق 190 شغل مرتبط و از جمله صنعت فولاد می شود؛ همچنین با توجه به زلزله خیز بودن اغلب نقاط کشور، تغییر سبک ساختمان سازی و مقاوم سازی ساختمان ها ضروری است و محصولات فولادی می تواند این نقش را به خوبی ایفا کنند.
    رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: معتقدیم برای خروج فوری از رکود محصولات فولادی انبار شده، باید تسهیلاتی ارائه شود تا تولیدکنندگان بتوانند کالاهای خود را به صورت مدت دار بفروشند.
    وی بیان داشت: موضوع ذکر شده در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور، نمایندگان بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح و در آن اختصاص وامی همانند خرید خودرو به صنعت فولاد برای تحریک تقاضا پیشنهاد شد.
    این مقام مسئول تاکید کرد: ماندگاری در بازارهای جهانی، نیازمند کاهش هزینه های تولید است و فولادسازان باید به این مهم توجه کنند.
    وی ادامه داد: مصرف فولاد به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی به شمار می رود و بر این اساس، باید به سمتی برویم که سرانه مصرف فولاد در کشور از 250 به 400 کیلوگرم (استاندارد جهانی) افزایش یابد.
    در 40 سال گذشته روند تولید فولاد جهان همواره سیر صعودی داشته، اما از سال 2000 به بعد و با ظهور کشور چین در عرصه تولید فولاد، این افزایش با شیب تندتری اتفاق افتاده است.
    سرانه مصرف ایران در سال 2011 میلادی 280 و متوسط سایر کشورهای خاور میانه 239 کیلوگرم بوده است و در پایان 2013 سرانه مصرف فولاد ایران به 219 و متوسط خاور میانه به 241 کیلوگرم رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار