مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌ زیست:

عامل اصلی تخریب محیط‌زیست از پروژه‌های عمرانی هستند

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست گفت: بسیاری از پروژه‌های راه‌سازی و ساختمان‌سازی از عوامل اصلی تخریب محیط‌زیست بوده و این هزینه‌ای است که سالانه ما از جیب خود برای تخریب محیط‌زیست می‌دهیم.

عامل اصلی تخریب محیط‌زیست از پروژه‌های عمرانی هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد درویش در حاشیه سمینار آموزشی احتراق و محیط‌زیست که در تالار بوستان آزادی شیراز برگزار شد، در جمع مسؤولان و آتش‌نشان‌ها اظهار داشت: آتش‌نشان‌ها از جان خود می‌گذرند تا جان دیگری را نجات دهند و این نقطه مشترک بین کارکنان محیط‌زیست و آتش‌نشانی است.

    وی گفت: تابه‌حال در تاریخ ایران سابقه نداشته است هم‌زمان دریاچه‌های ارومیه، بختگان، مهارلو، ارژنگ، طشک، پریشان، پوزک، هامون، جازموریان، خشک شده باشند و چیزی از آلماگل، آجی گل، آلاگل نمانده باشد، هم‌زمان گمیشان 1.5 کیلومتر عقب‌نشینی کرده و  تالاب انزلی فقط عمقی حدود نیم متر داشته باشد.

    این مسؤول با اشاره به روند خشک‌سالی‌های اخیر کشورمان اضافه کرد: البته روند خشک‌سالی‌های کشورمان تا حدودی روندی جهانی است اما با عدم مدیریت صحیح و فقدان فرهنگ‌سازی در حال گسترش این روند هستیم.

    درویش تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های راه‌سازی و ساختمان‌سازی از عوامل اصلی تخریب محیط‌زیست بوده و این هزینه‌ای است که سالانه ما از جیب خود برای تخریب محیط‌زیست می‌دهیم.

    مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست افزود: این روند خشک‌سالی‌ها و آلودگی محیط‌زیست یکی از عوامل بروز سرطان و بیماری‌های خطرناک است و با توجه به آمار IUCN2004 روند انقراض گونه‌های جانوری 100 تا هزار برابر شده است.

    وی بیان کرد: مهم‌ترین بخش فاجعه زیست‌محیطی پیش رو سکوت ما و جامعه جهانی بوده که برای مثال وزیر محیط‌زیست انگلستان خود یکی از افراد طبیعت‌ستیز است.

    درویش ادامه داد: تربیت افراد آگاه، عدم‌تغییر کاربری جنگل‌ها و مراتع، کمک به تأسیس مدارس طبیعت، فرهنگ‌سازی، زندگی سالم و بدون آلاینده‌های طبیعی، صرفه‌جویی، تقدیر از فعالان محیط‌زیست عواملی است که می‌تواند این روند را تغییر دهد.

    این مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: شاخص‌های جهانی کشورهای شاد نشان می‌دهد که کشورهایی که دارای منابع طبیعی قوی‌تری هستند مردمان شادتری دارند و امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح بستری برای مقابله با روند تخریب محیط‌زیست فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی