مدیران خودروعصر اعتبار

نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر :

گزارش کمیته نما تا یک ماه آینده در شورای شهر ارائه می شود

عصر ساختمان- نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران از نهایی شدن گزارش عملکرد کمیته نما مناطق و بررسی آن تا یک ماه دیگر خبر داد.

گزارش کمیته نما تا یک ماه آینده در شورای شهر ارائه می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان »به نقل از شهردار آنلاین ،محمد مهدی تندگویان در گفت وگو با خبرنگار «تهران سما» اظهار کرد:از زمان شکل گیری کمیته نما تاکنون ساماندهی خوبی در خصوص نمای ساختمان ها در مقایسه با زمانی که این نوع نظارت وجود نداشت،صورت گرفته که در سطح شهر قابل دیدن است.
    این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: آنچه امروز به عنوان یک ضرورت باید مد نظر قرار داده شود ایجاد یک وحدت رویه در کمیته های نمای مناطق شهر تهران است تا در 22 منطقه شاهد صدور رای های مشابه باشیم.
    وی اذعان کرد: واقعیت آن است که موضوع نما یک مسئله سلیقه ای است و کارشناسان نگاه های متفاوتی در خصوص نما در معماری مناطق مختلف دارند از این رو موضوع از سوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با شهرداری در میان گذاشته شد.
    نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران ، راه حل پیش رو برای ایجاد وحدت رویه در میان کمیته های نما مناطق را دعوت از کارشناسان و گروها برای برپایی دوره های آموزشی و تعیین شاخص ها عنوان کرد و افزود: بسیاری از اعضای کمیته های نما اساتید دانشگاهی و افراد صاحب ایده و نظر هستند اما همه ایده ها باید در قالب الگوی های جامعه شهری تهران قرار گیرد.
    تندگویان تاکید کرد: ایجاد وحدت رویه تنها با ساماندهی کمیته های نما از طریق آموزش و تعیین ضوابط امکانپذیر است.
    وی تصریح کرد: گام نخست در ساماندهی نما و منظر شهر ایجاد کمیته نما بود و حال در گام های بعدی با گذشت یکسال از فعالیت های کمیته نما، نقاط ضعف و قوت آن مشخص شده و اکنون زمان بازنگری و تصویب و ابلاغ مقررات جدید برای این کمیته است.
    نائب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر تهران بازتاب فعالیت یکساله کمیته نما را مورد توجه قرار داده است و بر اساس آن پیشنهاداتی را برای بهبود فعالیت این کمیته مطرح کرده و تلاش می شود تا هر چه سریعتر مقررات لازم برای ایجاد وحدت رویه تصمیم گیری در خصوص نمای ساختمان ها در شهرداری تهران ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار