مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی تاکید کرد

تخصیص سریع اعتبارات مرمت آثار تاریخی در آذربایجان غربی

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بر لزوم تخصیص سریع اعتبارات ویژه مرمت آثار تاریخی در استان تاکید کرد.

تخصیص سریع اعتبارات مرمت آثار تاریخی در آذربایجان غربی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس ، جلیل جباری بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی اعتبارات هزینه‌ای و سرمایه‌‌ای استان که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: اعتباراتی که برای مرمت آثار تاریخی تصویب شده است باید به موقع تخصیص پیدا کند.

    وی بر لزوم تسریع پرداخت‌ها به ویژه اعتبارات مربوط به مرمت و تعمیر آثار تاریخی تاکید و تصریح کرد: در این صورت تا اندازه زیادی در منابع مالی صرفه‌‌جویی می‌شود، همچنین از تخریب ابنیه و آثار باستانی جلوگیری به عمل می‌آید.

    این مسؤول ضمن ابراز تاسف از پرداخت دیرهنگام اعتبارات مربوط به این حوزه، خاطرنشان کرد: گاهی به خاطر دیرکرد در پرداخت و تخصیص منابع مالی، ابنیه در معرض نابودی قرار می‌گیرد به همین دلیل هزینه بیشتری باید برای تعمیر صرف کرد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت اقدام سریع و به‌هنگام برای مرمت پل‌های تاریخی استان به ویژه میرزارسول و باراندوز، گفت: آثار تاریخی به معنای واقعی کلمه میراث گران‌بهایی برای یک ملت هستند.

    وی با اشاره به آغاز اجرای طرح‌ هادی روستایی در مناطق مختلف آذربایجان غربی، اجرای آن در روستاهای هدف گردشگری را خواستار شد و بیان داشت: در این صورت برای احیای روستاگردی قدم برداشته شده است.

    این مسؤول ضمن ابراز ناخشنودی از این موضوع که حوزه فرهنگ و هنر با محدودیت در اعتبارات روبه‌رو است، اضافه کرد: باید برای اصلاح دیدگاه‌ها و نگاه‌ها در سطح کلان نسبت به این قبیل مباحث قدم برداشت.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی احداث بنای شمس تبریزی را یکی از مهم‌ترین مطالبات نه‌تنها مردم بلکه تاکید مقام عالی استان دانست و اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار در این زمینه اقدام لازم انجام می‌گیرد.

    جباری عملیاتی کردن این تعهد را در گروی تامین اعتبار ذکر کرد و گفت: در صورت مشارکت استان و همراهی میراث فرهنگی کشور این مهم در استان عملیاتی خواهد شد.

    وی خدمت در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به معنای واقعی کلمه ارزشمند و حائز اهمیت دانست و گفت: پاسداری از ارزش‌ها، شعائر، میراث فرهنگی و آثار تاریخی یک ملت به انسان عزت نفس می‌بخشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو